Ridstövlar för långa ryttare

R

ruuusalka

Hej! Jag har ett litet problem, samma som väldigt många andra har skulle jag gissa på. Jag har ganska svårt att hitta ett par ridstövlar som passar i längd och bredd. Köpte hem ett par jätte snygga Königs favorit stövlar med höjd 53cm och bredd 40cm. Dock var de för korta och för stora i foten (var en 39a, borde ha passat men tyvärr inte), och det var utan att specialbeställa. Är det någon som vet ett par stövlar (runt 3000kr) som finns i 54cm (då mäter jag alltså fram på knäskålen till baksidan av hälen) höjd utan att man behöver specialbeställa? Ja, och lite bredare runt vaden. 39-40cm. Jag kan väl inte vara ensam om detta problem?

Vore jätte tacksam för svar! :)

Sv: Ridstövlar för långa ryttare

Kolla med Cavallo och Köönigs båda har över 50 olika mått som är klara, så för det mesta specialbeställer man inte ridstövlar när man måttar eftersom många mått finns i deras tabeller, går man utanför dem blir det en specialbeställning och då tar det längre tid.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka