Ridstövlar för korta, breda ben

Tildewn

Trådstartare
Jag är en kvinna på ynka 159 centimeter och med en vadomkrets på 37 centimeter. Jag letar nu efter ett par ridstövlar, helst med dressyrbåge! Det är typ omöjligt att hitta ett par med korta och vida skaft. De som finns på Hööks är oftast smala och runt 45 centimeter höga.

Har ni några tips på stövlar som kan fungera på mig? Vill helst inte lägga en förmögenhet på ett par stövlar heller, så att skräddarsy är inget alternativ. :o

Sv: Ridstövlar för korta, breda ben

Exakt den frågan har jag också..
Men än så länge har jag inte hittat ngt märke som fungerar utan skräddarsy är det enda jag kommit på än så länge... Kostar ju lite...men samtidigt kanske värt om det blir bra passform.:)

Mountain horse modeller finns i den vidden! Jag har därifrån (har 35-37 i vadomkrets)! :)

Vad har du för budget? Bara för att man måttbeställer stövlar så är det inte snordyrt.
Finns väl något par från Cavallo som går på 2000 kr.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka