Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en 7 åring som ridit drygt år. Han har haft billiga ridskor för att han skulle prova, men nu ska vi snart köpa nytt då han vill fortsätta. Tips om man ska köpa skor eller stövlar?
Jag röstar på stövlar, de hjälper honom att hitta skänkelläget och är stabilare. Du behöver inte köpa dyra eftersom de ändå kommer växas ur snabbt. Vanliga gummiridstövlar för typ 160 spänn funkar fint till att börja med.
Men låt honom prova och se vad han tycker själv?
Har en 7 åring som ridit drygt år. Han har haft billiga ridskor för att han skulle prova, men nu ska vi snart köpa nytt då han vill fortsätta. Tips om man ska köpa skor eller stövlar?
Jodphurs är alltså samma sak som ridskor? (Googlade och det ser ut som det jag kallat för ridskor men det kanske finns helt andra skor?)Jag föredrar ridskor/jodphurs. Finns som är bra att gå i med stöd för hålfot och lite svikt i och bra att rida i. Hade plastridstövlar och i konstläder när jag var liten de var bra när man skulle hämta häst i lerig hage....och läderridstövlar som vuxen. Men använder dom aldrig.
Man kan ha shortchaps till ridskorna. Men inget måste! Går jätte bra att rida ändå.
Går att byta skon för sig och shortsapsen för sig om man vill ha det alt efter som barnet växer.
Jodphurs är om man ska vara riktigt noga en typ av ridbyxor som används ihop med skor. Skorna blev alltså "jodphursskor" som sedan i Sverige blivit bara jodphurs. Så när någon i Sverige pratar om jodphurs är det i princip alltid skorna de menar.Jodphurs är alltså samma sak som ridskor? (Googlade och det ser ut som det jag kallat för ridskor men det kanske finns helt andra skor?)
Vad fyller shortchaps för funktion? Är det skydd mot smuts eller finns det även andra skäl att ha det?
Jodphurs är alltså samma sak som ridskor? (Googlade och det ser ut som det jag kallat för ridskor men det kanske finns helt andra skor?)
Vad fyller shortchaps för funktion? Är det skydd mot smuts eller finns det även andra skäl att ha det?