Ridstövlar - Byta?

Sv: Ridstövlar - Byta?

dom ska vara så höga att man inte kan böja benet öht trots hälkilar. :p

då blir dom lagom sen. dom där stövlarna är ju väldigt mjuka också ser det ut som, så dom lär säcka ihop en hel del.

Dressyrstövlar kan aldrig bli för höga... nästan ;) De där stövlarna är ju jättemjuka och kommer att sänka sig flera cm.

Mindre kul för mig, tänkte KANSKE testa dom. Har nämligen svårt för att hitta ngn som passar, så tänkte att om dom passar så är de ett av få som gör det.
Men jag behöver ganska långa och smala, dessutom fanns de inte i så smala vadstorlek som jag ville ha.. Muppigt! :O

haha exakt, ju mer plågsamt och hemskt det är att gå/rida in dom ju bättre :D

mina anky elegance gjorde så sjukt ont och jag kunde knapt gå i uppförsbacke, komma upp på hästen var ett helt projekt. :p men nu så är dom ju perfekta!!! :d

Det stämmer! Jag håller på att rida in mina Petrie nu. Jag har blåmärken och skavsår i knävecken. Efter tio användningar har det BÖRJAT bli gångveck! :D

Haha tänkte på en grej när jag läste det här.

Lite OT men ändå.

Jag fick betalt i lektioner för att gå in min instruktörs nya stövlar (det var väl en 20 år sedan).Gissa om det var tortyr....men det var det värt.Jag fick en lektion för varje 2 dagar jag använt dem :)

OT

Haha, det var en rätt bra deal! Iallafall den timmen du fick lektion. Förresten, fick du ha egen ridutrustning på fötterna under den lektionen?

Ja men då räknades hela den dagen som dag 0....så nej jag hade intruktörens stövlar för då räknades det som dag 1 :D *snålis*

Alltså fick jag en lektion varannan dag!

Det kändes som om vi gick framåt massor,men uj vilka skavsår jag hade i knävecken i början.

Haha, du utnyttjade erbjudandet bra! Av mina nya får jag inte skavsår utan blåmärken (??) ;) Såg du och instruktören liknande ut extriörmässigt? (säger man så med människor också :crazy: ) Hoppas du fattar vad jag menar. :)

jag fick också blåmärken av mina. dom är ju stenhårda så inte konstigt, när man knackar på skaften så låter det som trä. :p

kl

usch, nu blir man ju rädd :crazy:. Mina chaps och ridskor börjar bli lite små och utslitna, så jag hade ev. tänkt köpa ett par stövlar snart. Men jag vill inte ha skavsår, och hur ska man koncentrera sig på ridningen om stövlarna skaver? Måste man verkligen köpa så höga stövlar, blir det jättekonstigt efter ett tag om de är lagom redan från början? Eller är det "bara" för att de ska ge så mycket stöd det bara går och hålla så länge som möjligt?

Det är det man inte gör. Brukar aldrig gå bra då jag har nya stövlar. (helt ok går det, men inte lika bra) Jag brukar rida ut i dem. Alltså rida in dem då man sällan kräver så mycket som på banan.

Du måste inte köpa så höga stövlar, men de sjunker en till två cm. Det finns risk för att de ser oerhört korta ut om du inte köper dem för långa. Det 'r väl främst för utseendet som allafall jag väljer att ha höga stövlar. Visst, stöd ger de så det visslar om det (Man kan knappt trampa ner till en början) men det är inte det jag är ute efter. De håller säkert lika länge om de är för korta, men det är inte så snyggt, tycker jag

Har ridit första ridlektionen med de nya stövlarna nu, och det var fruktansvärt!:p Tappade konstigt nog stigbyglarna hela tiden och kände mig allmänt obalanserad och konstig med dem. Ridläraren förstod mig och mina ridstövlar helt, och gav mig råd att gå massor i dem!..=) Så jag får väl börja göra det då. Är dock tveksam på om jag vågar ta dem till dressyrtävlingen på onsdag..;p

Haha, du utnyttjade erbjudandet bra! Av mina nya får jag inte skavsår utan blåmärken (??) ;) Såg du och instruktören liknande ut extriörmässigt? (säger man så med människor också :crazy: ) Hoppas du fattar vad jag menar. :)

Ja vi var väl ganska lika.Hennes stövlar passade på mig i alla fall och jag använde dem bara så mycket att de började mjukna i "vristdelen" så att säga.Jag hann alltså inte sätta mina "avtryck" särskilt mycket i själva skodelen eller vaddelen.

Vad skönt! Tänkte främst på om ridläraren var längre än du. Stövlar är ju oftast lite för långa och då hade de säkert gått en bra bit över knät på dig. Det hade nog varit rätt jobbigt. ;)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: Neia
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 658
Utrustning Hej! Hittade ett par snygga skydd på hööks men bakskydden ser ut som senskydd, är inte duktig på det där med skydd då jag är...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Filippa99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka