Jag har också länge funderat på varför det inte är frivilligt med nosgrimmor i dressyr, och fastnade lite för och började fundera kring det som stod längst ner i artikeln: "TR förnyas vartannat år och alla är välkomna att inkomma med förslag. Processen med det TR som ska gälla från 2025 är just nu igång och förslagsrundan är öppen till och med måndag, den 31 juli."
Det finns bland nyheterna på deras hemsida, men hur hittar man info om det annat än att gå in på hemsidan? Det har inte kommit något infomail til SvRF-anslutna föreningen jag är med i om att revideringsprocessen varit öppen, och jag har inte hört några stora diskussioner om det. Det verkar ha gjorts ett FB inlägg på SvRFs sida, men med bara 17 gillningar och delningar. Är det dålig info, eller bara lite intresse?
För er som kanske är mer aktiva tävlande - har ni sett att det har annonserats ut mer? Har ni vetat om att det går att skicka förslag? Är det något som har varit uppe och diskuterats i t.ex. FB grupper för varje gren?
(om jag tänker på hur det ser ut på hundsidan - där tycker jag det brukar vara en del diskussioner och förslag som kommer upp när det är dags för att skicka in förslag på ändringar av reglerna)
Jag tycker också att det är lite intressant att det står så här på SvRFs hemsida:
"TR fastställs av Tävlingssektionen efter förslag från grenkommittéerna. Alla kan vara med och påverka TR. Beslut tas först efter att förslag från ryttare och andra berörda kommer in via en allmän remiss i maj året innan nya TR börjar gälla."
Här står det alltså ett annat datum, som är först om nästan ett år. Är det en en till runda med möjlighet till förslag? Eller är det inte den tiden som gäller?