Ridskor på tävling?

L

Linivia

Är det tillåtet att tävla hoppning med ridskor + leggings, short chaps eller gaiters ? Om inte, vad säger reglerna om det du ska ha på fötterna/benen?

Sv: Ridskor på tävling?

I allafall i hoppning är det tillåtet, (tror även i dressyr) att ha skor med "skaft" till. Tror dock ej chaps med fransar? :confused:

Du får ha ridskor med enfärgade shortchaps utan fransar tom regional men från nationell måste du ha stövel

mathil skrev:
Du får ha ridskor med enfärgade shortchaps utan fransar tom regional men från nationell måste du ha stövel

Ur TR III mom 370
- Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps utan fransar i samma färg. Vid elittävling krävs ridstövlar.

Till trådskaparen: Ja det får du så länge shortchapsen är utan fransar och i samma färg som skorna. (Såvida du inte tänker tävla elit)

Och skaffa TR.

Tack för era svar. Då vet jag vad som gäller då dottern och ev. jag själv ska tävla framöver.

Och Starcraft, TR kommer givetvis att införskaffas då det är dags, men fram till dess hade jag bara denna lilla undran och ser ingen anledning att skaffa TR bara för att få svar på det :cool: .

Jag vet att frågeställaren undrade just om hoppning, men till maria_b kan jag säja att i dressyr from regional tävling måste man ha läder ridstövlar.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka