A
AmelieA
Finns en häst på ridskolan där jag rider. När man ska gå in till honom så hotar han att sparka eller bita, har dock aldrig sparkat eller bitit mig, tror han bara hotar.. men han var nära att träffa mig en gång när jag var var liten. Jag skulle gå in och ta av honom sadeln och så hotade han att sparka mig(hade just gått ut ur boxen för att hänga upp tränset), så blev jag livrädd och började gråta Jag tror han har varit vanvårdad eller någonting sånt, så han hotar bara. Men jag har blivit lite rädd, och vågar inte alltid gå in till honom. Har försökt ibland att gå in utan att visa någon rädsla, och då gör han istället så att han bara går runt, runt i boxen. Vill man inte bli mosad mot boxväggen, måste man gå ut ur boxen när man har chansen :/
Men han är snäll när man väl har börjat att tränsa och sadla, och är ute på ridbanan. Det är bara när man ska gå in till honom.
Hur ska man gå in till honom utan att han börjar snurra runt eller hotar att sparka?
Men han är snäll när man väl har börjat att tränsa och sadla, och är ute på ridbanan. Det är bara när man ska gå in till honom.
Hur ska man gå in till honom utan att han börjar snurra runt eller hotar att sparka?