Wendy1000

Trådstartare
Har lite frågor om ridskolor :)
Någon som vet någon bra lite mindre ridskola i XXXXXtrakten?
Vad brukar man göra på första lektionerna?
Man sätts väl i nybörjargruppen om man bara ridit lite men kan ganska mycket i teorin?
Vad brukar det vara för åldrar i nybörjargruppen?
Man kan säkert få reda på detta när man hittat en ridskola men har ju inte gjort det så är bara lite undrande och nyfiken :p
MvH

Eftersom efterlysningar och marknadsföring av enskilda ridskolor, kurser, läger, tränare och liknande inte är tillåtet enligt bukefalos regler, men frågorna i övrigt är OK så har jag tagit bort "orten".

Mvh

Moderator

Senast ändrad av en moderator:
Hos XXXXX Ponnyklubb har man alltid ett teori-pass första lektionen på nybörjargruppen. Därefter återkommer teori-pass under terminen före eller efter lektionen samt att det arrangeras extra teorier i samband med lov/ledighet och kurser. Finns grupper både för juniorer och seniorer. Ingen liten ridskola så (ca 40 hästar), men ingen "stor" ridskola i den meningen att man blir som borttappad bland resterande elever. Stor ridskola men alla känner alla :)

Eftersom efterlysningar och marknadsföring av enskilda ridskolor, kurser, läger, tränare och liknande inte är tillåtet enligt bukefalos regler, men frågorna i övrigt är OK så har jag tagit bort "orten".

Mvh

Moderator

På "min" ridskola har man 2 teoripass innan man börjar rida, så man får veta vad hästarna heter, hur man sadlar, tränsar och borstar och så får man även prova på att göra det.
Har man bara ridit lite eller inte ridit alls så sätts man i en nybörjargrupp, sen så brukar man få byta grupp när man blir bättre. Ålder beror ju elt och hållet på när man börjar, men där jag rider brukar de ha vuxen-nybörjargrupper och barn/ungdoms-nybörjargrupper. :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 892
Senast: BornAgain
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 313
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2