Sv: Ridskola kan tvingas att lägga ned
Finns det lämplig mark att ha ridlektioner på utomhus i snön går det ju. Den ridskolan kanske inte har det. Det var många år sedan jag var där, men jag vet att de ligger mitt inne i skogen, tveksamt om de har några plana ställen som går att rida på? Dessutom har det varit gigiantiska mängder snö här (jag bor bara ett par mil från där den här ridskolan ligger), så det har nu några veckor inte ens gått att rida ut på de vanliga ridvägarna, det är vägar som inte plogas. Så det hade varit plogning som gäller om de skulle kunna rida utomhus, och då krävs ju lämpliga maskiner för att ploga, har ridskolan i fråga det? Med ansträngd ekonomi så gissar jag att de inte har det!
Och hur löser man belysningen?
Och att ha teori en hel vinter tror jag inte eleverna betalar för! Jag vet att det kan gnällas över två teoritillfällen per år när man har ridlektioner!
Dessutom kan jag se till mig själv, jag skulle inte betala för att rida lektioner utomhus, då skulle jag byta ridskola! Och det finns flera ridskolor inom åkbart avstånd från Frövi-Fellingsbros ridskola...
Denna ridskola har i många år kämpat med mycket små medel, dessutom har de ett mycket trist geografiskt läge! Så jag har full förståelse för att det här kan vara nådastöten!