Ridövnings förslag, vart få tag på det?

M

Miss Princess

Jag undrar om det inte finns böcker som är skrivna av riktiga ridintruktörer där dem delar med sig av både hopp och dressyr övningar. Tänkte så att man som ryttare kan få tips om nya bra ridövningar och att man som ridlärare kan lära sig nya övningar som man kan hålla på ridskolor.
Det finnas ju massor med bra övningar som man inte har en aning om att dem existerar. Någon som känner till någon bok eller som vill komma med andra tips?

Glad för alla tips :)

:bump:

Sv: Ridövnings förslag, vart få tag på det?

*Knapplån*

Tipsa gärna varann om böcker och annat. Men INGEN länkreklam till "konkurrerande sidor" - TACK!

Kyra K:s bok "Dressyr med Kyra Kyrklund" eller vad den heter. Där i finns det tips på ridövningar vill jag minnas.
Bra och lättförstådda övningar. den finns säkert att låna på biblioteket om man inte vill köpa den.
Vet även en jättebra hemsida med bra ridövningar. PMa gärna om du vill ha länken! Både hopp och-dressyrövningar :bump:

Kyra K:s bok "Dressyr med Kyra Kyrklund" eller vad den heter. Där i finns det tips på ridövningar vill jag minnas.
Bra och lättförstådda övningar. den finns säkert att låna på biblioteket om man inte vill köpa den.
Vet även en jättebra hemsida med bra ridövningar. PMa gärna om du vill ha länken! Både hopp och-dressyrövningar :bump:

Jag vill också veta den bra hemsidan:):banana: Tack!:love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 201
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 541
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama