Hej!
Jag har för ett par månader sen börjat som medryttare på en 19-årig New Forest. Innan jag började rida honom gick han mest i hagen och såsade, men han är välutbildad och har tävlat mycket hoppning i sina dagar, och är även grundriden i dressyr.
Själv hade jag inte ridit på 4 år innan jag började med honom, men jag börjar så sakta komma in i det igen.
Det jag undrar över är om någon har bra övning eller tips på hur både jag och han ska lära känna varandra bättre och komma i bättre form. Han är lite lätt seg i skritten, och där skulle jag vilja få mer energi från honom, inte bara behöva sitta och driva hela tiden. Traven fungerar väldigt bra. Galoppen är det mer som behöver jobbas med. Jag upplever att jag inte får med honom riktigt och att han blir lång i galoppen, jag får svårt att samla honom. Detta går lite bättre när jag gör galoppombyten, men det är fortfarande inte helt bra.
Det jag alltså är ute efter är lite tips på övningar att få ihop honom och öva upp både hans kondition och böjlighet. Dessutom börjar min fantasi ta slut och många saker har jag glömt sen jag red för 4 år sen...
Tack på förhand =)