Ridolycka i Morgongåva

Sv: Ridolycka i Morgongåva

Många ridolyckor så här på våren. Synd att alla inte förbereder sig på att det kan hända. Många rider utan hjälm, säkerhetsväst och RyttarGPS.

Även den snällaste hästen kan bli rädd för vårystra älgar, fåglar, eller påkörd av idiotiska bilförare.

Fast ryttargps är väl ändå lite överkurs? De är väl rätt dyra har jag för mig?
Jag använder vanlig gps när jag rider, men det gör ju bara att jag vet vart jag är, ingen annan.

Många ridolyckor så här på våren. Synd att alla inte förbereder sig på att det kan hända. Många rider utan hjälm, säkerhetsväst och RyttarGPS.

Även den snällaste hästen kan bli rädd för vårystra älgar, fåglar, eller påkörd av idiotiska bilförare.

Varför skulle det behöva vara mera olyckor på våren? Rider inte folk ut i naturen året runt:confused: Olyckor kan väl alltid hända?

Ryttaren fick svårare skador och olyckan var en olyckshändelse som skulle vara svår att undvika. Sådant som kan hända när man handskas med hästar :/. Som tur att var bar hon säkerhetsutrustning som skyddade hennes inre organ väl även om de blev svårt skadade, men det kunde varit värre.

Man kommer rätt långt med en vanlig mobiltelefon också.
Operatörerna kan ta reda på var den är.
Vilket räddningstjänsten kan utnyttja.
Så att ha med sig en påslagen och väl laddad mobiltelefon är en bra idé.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kliver upp någon gång runt halv tolv. Psykologen trodde idag att jag vänt på dygnet. Men jag går ju ofta och lägger mig runt tio. Så...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Wille
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 190
Senast: zassoo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På torsdagen ramlade Andrea Bocelli av en häst under en ridtur i Italien. Han fördes därefter akut till sjukhus i ambulanshelikopter...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama