ridning me 1 sko

Z

zanne

Där min dotter hyr plats,finns ett varmblod som inte vill äta och är mycket smal. Den skos när (hon som har den på foder) har lust, 2 sista månaderna har hon ridit med en sko.Detta gör mig så upprörd, försökt prata men hon vänder och åker hem direkt.Jag tror inte ägaren(som hon vägrar namnge) vet hur det står till med hennes häst, har aldrig varit i stallet.vad ska vi göra?

Sv: ridning me 1 sko

Om den inte vill äta är det ju ngt fel. Man är skyldig att ta ut veterinären om hästen behöver vård, annars bryter man mot djurskyddslagen.
Ring Miljö- och hälsoskyddsstyrelsen i din kommun ocha nmäl fallet som djurplågeri. Du kan vara anonym.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 451
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 373
Senast: alegria
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur