Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast i det här fallet gällde Cillas svar kommentaren om back on track-grejer som ger stöd och värme, där värmen skulle vara till nytta för handleden. Och DET är den ju inte....
Så därför undrar jag hur du så bergsäkert kan säga att karpaltunnelsyndrom inte gör ont, är det ett kriterie?
Därför att karpaltunnelsyndrom definieras som domningar i tumme, pekfinger, långfinger och ev halva ringfingret, samt ev svaghet i tum-pekfingergreppet.
Domningarna måste finnas för att man ska kunna kalla det karpaltunnelsyndrom.
Smärta kan visst förekomma, men ingår inte i definitionen. Enbart smärta kan alltså inte kallas karpaltunnelsyndrom.
Och det enda vi kan lova att vi (förhoppningsvis) får bort vid en operation är just domningarna. Många blir av med smärtan (om de har någon) också, men det är i så fall en bonus.
Har du provat att rida med skenor? Det kanske funkar
Jag har inte provat att rida med skenorna, känner mig lite tveksam till det för jag vet hur klumpigt det är att göra ngt med skenorna på. Frågan är om det kan vara skillnad med olika tillverkares skenor?
Jag har karpaltunnelssyndrom och använder back on track handleds skydd, och det FUNKAR!! Prova! Har skenor på nätterna men var inte heller speciellt sugen att ha dem när jag red så jag köpte B o T och provade. Hade dem alltid på mig förrut och jag har blivit så himla mkt bättre, så nu använder jag dem bara ibland.
//Pomelo, som rider minst två hästar om dagen
Det sa läkaren till mig i alla fall, man blir helt bra men KAN efter ett antal år känna det komma igen. + att jag har bekanta som är opererade men efter x år känner av samma besvär. Bara vad jag hört..