Ridning i Växjö

Iser

Trådstartare
Hej! Det här är väl kanske en lite ovanlig fråga och jag vet inte om den har hamnat på rätt forum, men jag testar.

Jag har precis flyttat till Växjö och har blivit sugen på att få lite ridundervisning igen. Jag har ridit nästan alltid, men då mest i skogen. Det är jätte länge sen jag tränade riktigt, men nu har jag blivit sugen igen. Finns det någon, som vet ett bra ställe o rida på i Växjö?

Ev. ett ställe som håller på med lite annat också t ex western, centrerat ridning etc. och där man har möjlighet att ta med egen häst lite längre fram (han är på foder nu!)

Vilka ridstilar tycker ni bäst om och varför?

Ja ja, lite speciellt inlägg, men hoppas få lite svar i alla fall - om ni förstår frågan?:smirk:

Sv: Ridning i Växjö

Puttar på den här tråden :bump:

vill också ha lite tips på ridmöjligheterna i växjö!

Sv: Ridning i Växjö

Växjö är jag inte så insatt i, tyvärr. Vet ju att det finns ridklubbar i Teleborg, Bergunda och Braås bl.a. (har inte koll på om det finns fler). Privata stall finns också.

Själv bor jag i Tingsryd och där finns ridklubben (som har rätt fin anläggning) och travbanan har ridbanor. Själv är jag westernryttare med eget stall och som åker ner till södra Blekinge (EWR) för att träna det. Finns en i Växjö också...tror dom håller till mellan Tävelsås och Växjö.

I Risinge finns rätt fin natur att rida i samt på flera andra platser kring Växjö...

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 029
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17