Ridning efter hovböld

C

chira

Förra onsdagen var jag in till vet med hästen och öppnade upp en hovböld. Hon fick sedan vara gipsad till i måndags och då var det så pass bra att vi kunde sko henne med en sula istället. Är det okej att börja rida på en gång? Hon är inte halt längre och ska endast skritta 20 minuters rundor p.g.a igångsättning efter lång skadeperiod :)

Sv: Ridning efter hovböld

Att skritta gör ingen större skada. Rid på och ha koll på att sko med sula sitter ordentligt, att det inte uppstår några sprickor vid "urholkningen" samt att hästen inte är halt. Vi har en pålla i stallet som är i fullgång efter en hovböld, har sko med sula. (va igång efter ca 1,5 veckor efter borttag av gips)

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 555
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar