Ridlektion på islandshäst

A

Angeli

Jag har bestämt mig för att rida privatlektioner på islandshäst och skall inom kort rida min första lektion. Jag har tidigare endast ridit på islandhäst i naturen men alltså aldrig tränat..
Det skall bli jätteroligt men samtidigt börjar jag nu bli lite nervös. Är det något speciellt jag skall tänka på under lektionen? Jag har ridit tölt och pass innan, men i skogen.
Annars rider jag dressyr på "stor" häst regelbundet.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridlektion på islandshäst

det är inte så mycket du ska tänka på innan din första lektion, att du ska kunna si o så...det är ju det du ska lära dig under lektionerna!
dressyr på stor häst red jag oxå tidigare, och det är inte så stor skillnad bara att islandshästar är lite mindre o töltar o ev passar...men att ställa, rida öppna o sluta osv rider man med islandshästar oxå.
lycka till! :banana:

// loddie

Nu har jag ridit min första lektion på en jättetrevlig och välriden islandshäst! Verkligen en mkt positiv och givande lektion, så det blir definitivt fler!!

Senast ändrad av en moderator:

Vad kul :)! Islandshästar är verkligen underbara :love: , hehe.

Angeli skrev:
Nu har jag ridit min första lektion på en jättetrevlig och välriden islandshäst! Verkligen en mkt positiv och givande lektion, så det blir definitivt fler!!

Vad skoj! Var o för vem red du för? Bara roligt o veta. Jag brukar ta lektioner på Fengur för Hlli. (Haraldur Snjolfson)

Angeli skrev:

vad kul :) vem red du för?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 535
Senast: Raderad medlem 149793
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka