lovehorses

Trådstartare
är det någon som har tips på hemsidor om ridlekis, fakta alltså?
är det någon som håller på med det som skulle vilja berätta om det, allt.
funderar på att börja med det så vill ha lite info om det.

Sv: ridlekis

Vi har haft ridlekis här fram tills i våras med a och b-ponnyer. Men nu så är de stora hästarna sålda (eller ja en är såld, en fn. konvalecent och resten är utdömda och kommer avlivas inom kort), sedan fanns det större ponnyer på stora ridskolan med men de är sålda (och en ska tas bort). Ridlekis hade ca 6 ponnyer totalt. Men nu blir det en sammanslagning med ridskolan och ridlekis till en ponnyridskola i stället. De kommer ha ca 8-9 ponnyer totalt. Från shettisar upp till d-ponny.

Men ridlekis har i grunden bedrivts på i princip samma sätt som ridskolan egentligen. Det enda som varit är att ridlekis haft teori 30 min innan de skulle rida för att man skulle gå igenom grunderna. Red gjorde man till en början först i 30 min och sedan utökade man till 45 min i de flesta grupperna. Men så småning om, nu på slutet av vårterminen tog man bort teorin innan varje ridlektion (vilket jag själv tyckte var dumt)
och sedan så fungerade det egentligen på samma sätt som ridskolan. Man kom ca femton minuter innan lektionen och så gjorde man i ordning hästen, red och antingen lämnar man över hästen till nästa lektion eller så gör man i ordning den efter ridningen också.

Sv: ridlekis

önskar det var det man hade gott som liten ;P Låter så himla kul tycker jag :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar