Ridkunskaper som hästskötare?

hier

Trådstartare
Jag går i funderingar på att, inom något år, avlägga yrkesprov som hästskötare. Jag jobbar idag i hästverksamhet med den dagliga skötseln av stall och hästar sedan ca 1,5 år tillbaka, och börjar mer och mer känna att jag faktiskt vill fortsätta med det här hela livet :love: Som en start till kompetensutveckling och kvalitetssäkring för min arbetsgivare torde det ju då vara bra om jag faktiskt är diplomerad.

Dock - jag är ingen ryttare eller talang i sadeln, och får ångest av att tänka på att det är ridprov :nailbiting:
Jag rider, men bara skogsmullande på fritiden med min privata medryttarhäst, på mina egna villkor. Har tagit några pass för tränare med hästen för att hitta knapparna på henne, men i övrigt red jag nog sist i ett ridhus (med bokstäver) för över 10 år sen :angel:

Ni som har gjort provet - ungefär vilken nivå bör man ligga på för att ha en chans att klara provet?

Du ska kunna rida hästen i balans i alla gångarter. Det krävs absolut inte någon stjärna i sadeln. :)

Säger samma som ovanstående. Du ska bara kunna rida den i balans. Du behöver inte kunna "utbilda" en häst, men den ska inte bli "sämre".

Vill minnas att man lade vikt på en balanserad och god sits och mjuk ridning. Du behöver inte ens kunna rida hästen i form.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 924
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30