L
leijon
Nu är jag så invinerligt tröt på att laga ridbyxor i grenen......

Jag har köpt jag vet inte hur många ridbyxor i olika modeller och märken till min 16:åring men dom håller inte redan som 12-13åring fick vi köpa damstolek hon är 158cm ca. 56kg borde kunna ha centilong....
men dom är gjorda för tjejer som rider små små smala hästar.... När hon hade130cl. på vanliga byxor köpte jag 160cl. men dom höll inte.
Nu köper vi 38-40 för dom är lite störe runt "höfter" och ljumskar vilket behövs när man sitter på en häst. man sitter ju knapast med benen ihop!!!!
Sen har vi de "nya" låga modet hon har redan insett att de inte går att rida i byxor som glider ner över rumpan.
min tanke är -är detta inte en "arbetsbyxa" ska man bara vara snygg i dom.
Jag har provat skinnskodda helsodda ja alla varianter och prisklasser alla är lika DÅLIGA. är de fler som har samma problem eller är jag ensam
Jag har köpt jag vet inte hur många ridbyxor i olika modeller och märken till min 16:åring men dom håller inte redan som 12-13åring fick vi köpa damstolek hon är 158cm ca. 56kg borde kunna ha centilong....
Sen har vi de "nya" låga modet hon har redan insett att de inte går att rida i byxor som glider ner över rumpan.
min tanke är -är detta inte en "arbetsbyxa" ska man bara vara snygg i dom.
Jag har provat skinnskodda helsodda ja alla varianter och prisklasser alla är lika DÅLIGA. är de fler som har samma problem eller är jag ensam