Inte den modellen men jag har denna från Equitare. Går omlott med kardborre i midjan och har benremmar på insidan. Tycker den är helt underbar, både att rida i och att ha i stallet.

69004.jpg

Jag har ELT Lotta och den är sådär. Benremmarna sitter för långt fram så den håller sig inte varm över knäna. Ska (när jag orkar) flytta på remmarna då tror jag det blir bättre. Men oavsett håller den inte riktigt värme under -10. Dock lite fördel att den är tunn för är perfekt för höst och vårregn när tjocka kappan är för varm.

Jag har ELT Lotta och den är sådär. Benremmarna sitter för långt fram så den håller sig inte varm över knäna. Ska (när jag orkar) flytta på remmarna då tror jag det blir bättre. Men oavsett håller den inte riktigt värme under -10. Dock lite fördel att den är tunn för är perfekt för höst och vårregn när tjocka kappan är för varm.

Okej! Då kanske typen ovan är bättre då?

Jag har nyligen skaffat en ELT Lotta, och ja, remmarna sitter lite långt fram, men den är rejält tjock, och insåg att iom att jag vill ha reglextäcke på pålle så va de bättre att kjolen inte täckte rumpan.

Jag rider i en Total Contact Saddle, så jag viker bara in den över knäna.
I kombo med Zaczess teddy så va -15 inga problem alls.
..
Tills jag vände och galoppade i motvind hem, då blåste det in och kylde ur 😅

Inte ivägen upp lr ner från hästen heller.

Hade tänkt skaffa en covalliero, men insåg att den nog skulle bli för liten i midjan 🙃

Drömmer fortfarande om kjolarna som nå kvinnor i Alaska gjorde 🥲

Känns som för mkt fladder för mina hästar. Varför inte bara köpa ett par vinterridbyxor? Jag har från något märke Za nått som är teddyfodrade som är väldigt varma.

Annars ligger det ju massa kjolar från uhip på begagnatmarknaden.

Känns som för mkt fladder för mina hästar. Varför inte bara köpa ett par vinterridbyxor? Jag har från något märke Za nått som är teddyfodrade som är väldigt varma.

För att teddyfoder inte räcker när -10 är en varm dag 😅 att få ett lager extra över lår och knän gör stor skillnad. Annars blåser ju all värme bort direkt..
Ridit i min regnrock från hööks (outback) och även den tunna bevarar mycke värme!
Uhip-kjolarna täcker ju typ inget känns det som, och dragkedjor ivägen.

Jag tycker dessa kjolar verkar bra mycket bättre än Uhips som knappt ens täcker knäna?
Jag får helt enkelt låta bli att rida dina hästar 🙂

Jag tycker dessa kjolar verkar bra mycket bättre än Uhips som knappt ens täcker knäna?
Jag får helt enkelt låta bli att rida dina hästar 🙂

Nä jag vet inte vilka hästar du tänker rida? Men om du ska rida på ridskola, är ni inte inne i ett ridhus? Tänker att ridläraren kanske vill se din sits? Eller dom kanske skiter i sådant idag? Annars räcker nog vinterridbyxor i Stockholm.

Alltså, jag har de teddyfodrade och bor verkligen inte i Norrland. Dagar när det blåser räcker de inte på långa vägar och verkligen inte om det dessutom regnar. Vet inte hur känsliga dina hästar är men mina hästar har noll problem med lite fladder, och hade de haft det så hade de faktiskt bara fått lära sig. Kjol (eller ordentligt lång kappa) är faktiskt ett måste om jag ska rida mina hästar tråkiga vinterdagar

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 084
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 796
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 465
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar