Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm och skön ridkappa som har bättre skydd för dragkedjorna än Uhip?
Jag har provat deras vinterkappa på mässa och vad jag minns är den normal. Mindre än tex uhip som jag tycker är stora i storlek.Hur är passformen på Stiernas kappa? Jag funderar på att köpa en, men har ingen återförsäljare i närheten och kan inte prova. Är den liten eller stor i storleken, och vilken kroppsform passar den på?
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.Jag har provat deras vinterkappa på mässa och vad jag minns är den normal. Mindre än tex uhip som jag tycker är stora i storlek.
Jag har vinterjackan och regnkappan i xs. Regnkappan är ganska rymlig på mig, vinterjackan helt lagom.
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.
Jag undrar om inte uhips kappor varierar en del i storlek beroende på modell? Jag provade för länge sedan och de var verkligen enorma på mig. De har kommit med ganska många nya modeller sedan dess som jag inte provat.Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.
Min regnkappa från stierna går också ner typ halva vaden! Superbra!Håller med. Uhip är små i storlekarna tyvärr. Jag som är kort och tjock kan knappt ha deras kläder.
Jag tror jag köpte största storleken på kappan från Stierna, den är gigantisk på mig och når nästan ned på halva vaden. Älskar det! Kan kolla stl på söndag för då är jag i stallet.
Jag är kurvig och behöver gott om utrymme kring höfter och axlar, men helst välmarkerad midja. Min uhip sitter superbra på mig! I plagg som är mer rakt skurna ser jag ut som Svampbob Fyrkant. Vilket iofs kan vara nog så bekvämt när det är kallt, men ska jag lägga 4000 spänn på en stalljacka vill jag ju vara snygg i den också. Därav mina funderingar om passformen jämfört med uhip.Håller med. Uhip är små i storlekarna tyvärr. Jag som är kort och tjock kan knappt ha deras kläder.
Jag tror jag köpte största storleken på kappan från Stierna, den är gigantisk på mig och når nästan ned på halva vaden. Älskar det! Kan kolla stl på söndag för då är jag i stallet.
Jag är kurvig och behöver gott om utrymme kring höfter och axlar, men helst välmarkerad midja. Min uhip sitter superbra på mig! I plagg som är mer rakt skurna ser jag ut som Svampbob Fyrkant. Vilket iofs kan vara nog så bekvämt när det är kallt, men ska jag lägga 4000 spänn på en stalljacka vill jag ju vara snygg i den också. Därav mina funderingar om passformen jämfört med uhip.
Tycker Uhip är fullt normala i storlekarna, har haft min vanliga storlek i alla tre kappor jag haft därifrån. Däremot är tyget alldeles för ömtåligt för att hålla i stallet.Uhip ät verkligen märkliga
Provade deras tjockaste puffiga kappa. Sambon höll på att skratta ihjäl sig
Började med en 40, den var enorm åt alla håll. 38 var fortfarande fortfarande enorm över axlarna, 36 fick jag inte upp över röven
Norcic mid satt bra överallt i storlek 38.
Det ska jag gärna vara lite luft emellan men deras bil antingen skräddat eller tält på mig
Jag köpte en Equestrian Stockholm istället.
Tycker Uhip är fullt normala i storlekarna, har haft min vanliga storlek i alla tre kappor jag haft därifrån. Däremot är tyget alldeles för ömtåligt för att hålla i stallet.
Hmm.. Jag har uhip och upplever den inte alls stor. Flera bekanta som testat (nätta små personer som absolut inte är större än medium normalt) kan knappt knäppa min uhip i strl 42.. Däremot är den ju väldigt rymlig och bekväm över axelpartiet, så stor eller liten beror ju också väldigt mycket på VAR man behöver det där utrymmet.
Stiernas kläder är överlag mer åt det figursydda hållet med markerad midja. Tror absolut det är värt att testa för digJag är kurvig och behöver gott om utrymme kring höfter och axlar, men helst välmarkerad midja. Min uhip sitter superbra på mig! I plagg som är mer rakt skurna ser jag ut som Svampbob Fyrkant. Vilket iofs kan vara nog så bekvämt när det är kallt, men ska jag lägga 4000 spänn på en stalljacka vill jag ju vara snygg i den också. Därav mina funderingar om passformen jämfört med uhip.
Jag har flera olika Uhip (en gammal jacka och kjol som börjar bli risiga, en regnkappa och en inte jättevarm vinterkappa - jag cyklar varje dag och de är perfekta för cykling och joggar gärna i ridkjol, rider inte i kappor normalt.) och de sitter ungefär likadant i samma storlek. Regnkappan är lite större antagligen för att man ska få plats med ett foder som gick att köpa till.Jag undrar om inte uhips kappor varierar en del i storlek beroende på modell? Jag provade för länge sedan och de var verkligen enorma på mig. De har kommit med ganska många nya modeller sedan dess som jag inte provat.
Tycker överlag att uhip har varierande storlekar även på annat. Vissa tröjor är enorma, andra normala osv.
Jag brukar ha xs eller xxs, ibland är det ju också så att en del märken är stora i de små storlekarna men små i de större.
Jag är nog tvärtom dvs går snarare ned en storlek med Uhip.Jag som vanligen har strl 38 har strl 44 (!!) i min Uhip, provade en i 40 när jag köpte och den gick inte att knäppa över brösten. 42 fanns inte inne. Däremot är den väl tilltagen *host* för stor *host* i höfterna och axlarna.