Sv: ridjackor

Den jag använder mest är en grön jacson.
Det är en bomberjacka med stallets namn broderat på ryggen.
Ska se om jag hittar bild men lovar inget :P

jag har en Pikeür dunjacka och en Pikeür vårjacka, båda korta modeller,

Jag har en bomberjacka från Kingsland:

(Klicka för större bild)

summer06-01.jpg

Jag har:

En sån här från Musto, dock marin+ljusblå med lite sponsorstryck på
951.jpg

Och en sån här, åxå från Musto. Mörkblå vindtät jättegosig fleecejacka med typ reflex/vita streck + sponsorstryck
1178.jpg

Och en sån här....Horseware Rambo Corrib nånting....vind- och vattentät med fleecefoder, klubbrodyr på.
Typ såhär ser den ut (nej det är inte jag på bilden :p)
H_cloth_RamboCorrib_navy.jpg

Har även en klubbjacka från Sharpman, hittar ingen bild men det är en väldigt bra jacka, bara tunnt foder och vattentät.

Jag har en Helsingborgs jacka.. Där det står HFRK = Helsingborgs fältrittklubb. Och så står det mitt namn :D:p Jag har ochså en röd ridjacka som jag använder ibland och ibland använder jag en brun vårjacka.. :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en Helsingborgs jacka.. Där det står HFRK = Helsingborgs fältrittklubb. Och så står det mitt namn

Jag har en Helsingborgs jacka.. Där det står HFRK = Helsingborgs fältrittklubb. Och så står det mitt namn Jag har ochså en röd ridjacka som jag använder ibland och ibland använder jag en brun vårjacka..

I vinter har jag haft 2 kingslandjackor, båda korta modeller o med fleecefoder på insidan. Den ena är blå o den andra är olivgrön, den olivgröna är lite mer figursydd. den olivgröna köpte jag på scandinavium förra året för 1200 eller nåt sånt o den blåa för 600 kr på börjes i vinter (rea).
på vår o höst brukar jag ha en blå tunn jacka från JW. köpt på henrikssons för 1000 kanske? finns ju en tjockare modell oxå för ca 1500.
alla är superbra!

jag har dessa (haha);
JW Smug
Jacson Smug
Mountain Horse nånting, dun jättetjock vinterridjacka som är för stor
Anky vindtät fleece
En ridjacka, åh vad är det för märke? En sån som "alla" har som man kan ta av ärmarna på och så har klubben broderat på den. Blå/gul.
Jacson med löstagbart foder, även den från klubben. Svart/beige.

Sen har jag icke hästmärken;
2 jackor från London för 200kr/styck perfekta att rida i, korta. En beige figursydd och en militärgrön bombarmodell.
2 x Everest dunjacka.
Div. dunvästar.

Jag blandar hejvilt :)

En ljugblå och en mörkgrön
951.jpg

En märkeslös beige utan foder
En Jacson marinblå i bombermodell

Horseware Rambo
H_cloth_RamboCorrib_navy.jpg

sån har jag sen har ja två från prorider. jätte sköna faktist. använder min gåsväst också och sen så har ja en MH jacka rätt tunn och två bomberjackor från MH men använder bara rambo jackan och västen.

Haha jag änvänder bara klubb jackorna en som det står min namnet på min förra klubb oså en som jag har i stallet som det står mitt namn och klubb och en tävlingsklubbjacka som det står ridklubb o hästens namn och dressyrryttare,..Också rider jag i en peak jacka på vintern,...Också har jag en kingston men jag tycker att den är extremt obekväm,..

Jag har en bra- lättfodrad jacka ifrån Kingston. Skit mysig och man fryser inte när det är kyligare och svettas inte sönder när det är varmare vårdagar!

Dock skall jag göra om den till reflexjacka :P så skalla skaffa mig en ny imorgon hade jag tänkt!

Vi får väl se :angel:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: bettysmatte
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka