Ridit galopp häst! :D

E

Emmaaa

Jag har börjat rida hos en kompis som har två galopphästar, en är 6 år och den andra 2 år. Och jag har ridit på 2 åringen nu två gånger! :D Förut har jag aldirg varit i närheten av varken en så ung häst eller en galopphäst. Jag har alltid trott att galopphästar är jätte nervösa, stressar upp sig för ingenting och är allmänt knäppa i huvvet. Men jag har haft HELT fel! :eek: Dom är ju helt underbara. Så coollugna i stallet och kan sen få sån fart när man rider.
Nu har jag i för sig bara skrittat på 2 åringen pga att den har vilat. Men dom har även en c-ponny som jag igår fick galoppera i skogen med jockeyläder, hehe. det var lite skillnad. Jag var helt slut i benen när vi hade galopperat en liten sträcka! :eek: ( är hoppryttare/dressyrryttare ) Jag beundrar verkligen alla jockeys ( stavning ? ) och alla galopphästar! Ni är fantastiska! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 644
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka