E
Emmaaa
Jag har börjat rida hos en kompis som har två galopphästar, en är 6 år och den andra 2 år. Och jag har ridit på 2 åringen nu två gånger! Förut har jag aldirg varit i närheten av varken en så ung häst eller en galopphäst. Jag har alltid trott att galopphästar är jätte nervösa, stressar upp sig för ingenting och är allmänt knäppa i huvvet. Men jag har haft HELT fel! Dom är ju helt underbara. Så coollugna i stallet och kan sen få sån fart när man rider.
Nu har jag i för sig bara skrittat på 2 åringen pga att den har vilat. Men dom har även en c-ponny som jag igår fick galoppera i skogen med jockeyläder, hehe. det var lite skillnad. Jag var helt slut i benen när vi hade galopperat en liten sträcka! ( är hoppryttare/dressyrryttare ) Jag beundrar verkligen alla jockeys ( stavning ? ) och alla galopphästar! Ni är fantastiska!
Nu har jag i för sig bara skrittat på 2 åringen pga att den har vilat. Men dom har även en c-ponny som jag igår fick galoppera i skogen med jockeyläder, hehe. det var lite skillnad. Jag var helt slut i benen när vi hade galopperat en liten sträcka! ( är hoppryttare/dressyrryttare ) Jag beundrar verkligen alla jockeys ( stavning ? ) och alla galopphästar! Ni är fantastiska!