Ridhuskort/kostnad

Sv: Ridhuskort/kostnad

Ni som rider i ridhus och betalar för detta, hur mycket betalar ni. Månad? Kvartal? Vinter/sommar? År?
Vad är det för service som ingår? Sladdning (hur ofta)? Hinderpark?

Jag står inackorderad i ett privatstall med eget ridhus, betalar därför inget extra då det ingår i stallhyran. Vi har dessutom alltid företräde om det mot förmodan skulle vara mycket folk samtidigt. Har en regel på max 5 ekipage samtidigt (oftast är man själv)

Om man kommer utifrån för att rida kostar ett terminskort 950:-/häst alternativt 450:-/häst om man enbart rider förmiddagar. Engångsavgift 60:-/timmen. Vill man boka hela ridhuset för att vara säker på att vara själv kostar det 100:-/med ridhuskort och 150:-/utan ridhuskort.

Ridhuset är 20x60 och mycket fräscht. Bra belysning! Harvas flera gånger i veckan och det finns musikanläggning och komplett hinderpark med både plasthinder och vanliga trähinder. I ridhuskortet får man även utnyttja utebanan på 25x70m, äevn där finns tillgång till hindermaterial.

Betalar ni extra (utöver ridhuskortet)för att ta dit tränare eller för att boka?Nej, inte om det är ok att andra rider samtidigt, annars får man rödboka för 100-150:-/timmen

Är tillgången till manegen god?Mycket god, är nästan alltid själv även kvällstid:)

I vilken regi är ridhuset? Privat, ridskola eller annat?Tillhör privat anläggning med 12 boxar

Ni som rider i ridhus och betalar för detta, hur mycket betalar ni. Månad? Kvartal? Vinter/sommar? År?

Betalar ni extra (utöver ridhuskortet)för att ta dit tränare eller för att boka?

Är tillgången till manegen god?

I vilken regi är ridhuset? Privat, ridskola eller annat?

Grannstallet i privat regi tar 3000 kr per 6 månader (kan påbörjas vilken månad man vill). Det har måtten 20 x 40 och ok botten. Tillgången varierar - vardagkvällar kan det vara trångt men det är sällan helt bokat för träningar. Man kan inte ta dit egna tränare, utan bara rida för de som finns "in-house".
Ligger ungefär 3 mil utanför stockholm. Dyrt och inte prisvärt om du frågar mig :cool:

ni som rider i ridhus och betalar för detta, hur mycket betalar ni. Månad? Kvartal? Vinter/sommar? År?
betalar 3600 för helt år,
ridbanan och ridhuset sladdas varje dag nästan, safty system hinder och trä bommar finns + några titt hinder och vattenmattor
Betalar ni extra (utöver ridhuskortet)för att ta dit tränare eller för att boka?
nej inte om man har ridhus kort, annars så är det 50 kr
ja, förutom när ägaren ska hoppträna eller löshoppa nån häst. vill man komma dit sent på kvällen så ringer man innan.
privat, ridhus på vintern och paddock på sommaren

Betalar som en del av stallhyran, 200kr/mån. Står man inte på anläggningen kostar det 2400kr/år eller 200kr/mån eller 80kr/timmen. När tränare är här så betalar man 50kr i ridhusavgift om man kommer utifrån och rider i 40min.
Ägaren harvar 3ggr/veckan.
Det finns hinder, men stället är dressyrinriktat.
Ridhuset är 22x40 ungefär, utebanan större.

Nej, men man får säga till i god tid och skriva på tavlan i stallet att det kommer hållas träning, det kommer en tränare 1ggr/mån som de flesta rider för. Även enstaka andra tränare förekommer.
Det är tillåtet att rida även när det hålls träning, men det är sällan det händer.

Mkt, det är sällan det är fullt. Man är ofta själv eller iaf bara 2-3 hästar.

Privat

(tiiiiiiiiio)

Nu rider jag i 4 olika ridhus där alla har olika priser.

Men detta är det ridhus jag rider i mest, det är isolerat så alltid varmt och skönt, finns infravärme på läktaren så ingen som tittar på behöver frysa.
Finns uppvärmd fräsch toalett.
Relativt nybyggt och underbart bra underlag, en ordentligt stor hinderpark finns också :)
Ridhuset är 20x40 och man får vara max 4 ryttare.
Man skriver upp sig när man ska rida och skriver om det är träning.
Om man har träning utan att boka ridhuset är det ändå kotym att inte komma in och störa även om man får.

För att få rida så där så kostar det

60kr/gång och ryttare
Månads kort 250kr
Kvartals kort 600kr
Höstkort 800kr
Vårkort 1000kr
Om man vill boka så att ingen annan får använda ridhuset kostar det
180kr för de som har ridhuskort och 240kr för de som inte har det.

I ett annat betydligt enklare ridhus kostar det 150kr för att boka ridhuset men då delar man det på antal ridande och då får ingen annan störa.

Alla de 4 ridhusen jag rider i är privata.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån... 2
Svar
28
· Visningar
6 250
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 838
Senast: Zamira
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 950
Senast: Lona
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 848
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025