Ridhuskort/kostnad

Corax

Trådstartare
Ni som rider i ridhus och betalar för detta, hur mycket betalar ni. Månad? Kvartal? Vinter/sommar? År?
Vad är det för service som ingår? Sladdning (hur ofta)? Hinderpark?

Betalar ni extra (utöver ridhuskortet)för att ta dit tränare eller för att boka?

Är tillgången till manegen god?

I vilken regi är ridhuset? Privat, ridskola eller annat?

Sv: Ridhuskort/kostnad

2300kr/år för tillgång till 2 ihopbyggda ridhus + utebanor. Sköts utav en ridhusförening. Bra hinderpark med tillgång på allt man behöver i båda ridhusen. Underlagen är super och det sladdas iallafall några dagar i veckan. Det finns alltid ett utav ridhusen ledigt och det finns en uppsjö tränare att välja mellan.

hum, gratis :o
eller vi hjälper till när de har träningar o tävlingar om vi har tid, sen är vi med i en stödförening o betalar 100:- per år.

Har tillgång till två ridhus, ett 20*40 o ett 20*60, en stor hoppbana, en dressyrbana o en terrängbana. Givetvis hinderpark, ridhus o bana sladdas några gånger i veckan skulle jag tro. Det är en privat anläggning med träningar nästan varje kväll då bägge ridhusen oftast är upptagna o mycket aktiviteter o tävlingar på helgerna.
Dock jobbar jag bra tider o kan rida på förmiddagarna o då är jag nästan alltid helt ensam, passar mig utmärkt :)
På helgerna tävlar jag själv eller rider ut med min man så då gör det inget att det är mycket upptaget. Jag är väldigt nöjd, det är världens underbaringar som äger anläggningen :love:

Där jag står, privtanläggning. Kostar det för de som inte står på anläggningen 700kr för ett ekipage, ska ytterligare en ryttare rida där(på samma häst) kostar det 300kr till, och om samma ryttare har flera hästar kostar det också 300kr extra.

Det finns även terminskort som är lite billigare, men kommer inte ihåg summan.

Priset gör ju att inte så många utifrån nyttjar anläggningen:laugh:
Tror det är 27 hästar i stallen. Dagtid får man ofta vara själv och på kvällarna är det oftast några till.

1250,-/halvår (jan-juni och juli-dec), förra året löste jag för nov+dec och betalade då 300/mån tror jag.
2 ridhus, ett drygt 20x40 och ett drygt 20x60 + stor utebana (som jag aldrig utnyttjat).

Jag tror det sladdas varje dag, där är ofta "ränder" iaf! Nytt underlag som sköts jättebra.

I stort sett alltid hinder framme i stora ridhuset, hela banor. Safety system-stöd och "titthinder", vattenmattor, träbommar i massor.

Har aldrig tagit dit tränare eller bokat så det kan jag inte svara på. Tror inte det kostar något att ta dit tränare dock eftersom det inte erbjuds privatträning av de som har anläggningen.

Tillgången är mycket god. Det är en ridskola på privat anläggning kan man väl säga. Ridskolan har 2-3 lektioner i veckan i stora ridhuset, är annars alltid i lilla. En timme i veckan används båda ridhusen, annars är alltid ett ledigt och då oftast det stora. Ingen stor förening så det är inte jättemånga privatryttare som rider där heller, tror jag som mest ridit med 4 andra samtidigt. 2 tävlingshelger/år.

Är riktigt glad att ha tillgång den anläggningen! :laugh: Enda nackdelen är att det tar mig 10 min med transporten dit, men det finns ändå inget närmre så.

Använder ett privat ridhus med måttet 20 gånger 40 meter. Jag betalar inget men hjälper till med bevattning när det krävs samt hjälper stallägaren med deras hästar (fodring m.m. när dom är bortresta).
Andra betalar 250 kr /månad. Harvas vid behov (skulle säkert kunna göras oftare) men vi är inte många som använder det. Är oftast ensam när jag rider där inne. Att boka ridhuset vid träning kostar 250 kr/timme men då innebär det att ingen annan får komma in. Vill du boka och låta andra komma in kostar det inget extra men andra får ta hänsyn till att du tränar m.m.
När vi arrangerar löshoppningar bokar vi men betalar inget extra, stallägaren brukar vara med då och andra vet att det inte går att rida när vi löshoppar.
Stor hinderpark finns, och regler för hur hinder skall användas när andra ryttare befinner sig i ridhuset så det är aldrig några problem.
Älskar mitt ridhus vid denna årstiden, tar mig ca tio minuter att skritta dit i halkan.

/B

Privat ridhus (minst 20 x 60). Mkt exklusivt utförande med automatiska portar, lounge etc. 60 kr/gång eller 500 kr i månaden, inte frågat om årskort då det inte är aktuellt.

Litet privat ridhus (ca 20*30 m) inkl. lite hinder. 300:-/år

Medelstort ridhus på klubb inkl. hinderpark (20*45) 450:-/år + medlemskap 150:-/år

Stort ridhurs (25*65) inkl. hinder. 40:-/gång

*knapp*

Jag vill fortfarande ha in fler svar men emellan, vad tycker ni om detta;

Privat ridhus 'mitt ute i skogen'. 22x60. Sladdas ungefär en gång/vecka. Plogas inte på 'transportplanen'. Bra hinderpark. 400kr/mån eller 65kr/gång. 250kr/timme för bokning om man vill hoppa.
50kr/ekipage om man vill ta dit sin tränare. Då ska ridhuset samtidigt vara 'öppet' för andra.

Om du tycker det är dyrt så hör här: 1000kr/mån/häst tycker min ockrande granne att jag ska betala för att få rida i hennes 20X40 ridhus av modell enkel där det alltid finns hinder (jag är dressyrryttare)...

Om du tycker det är dyrt så hör här: 1000kr/mån/häst tycker min ockrande granne att jag ska betala för att få rida i hennes 20X40 ridhus av modell enkel där det alltid finns hinder (jag är dressyrryttare)...

12000:- per år?!

Jag betalar 1500 kr/år + flerhäststillägg på 200 kr per häst och år (har 3 hästar så jag betalar alltså 1900 kr/år).

Det är en ridskola med 25x80 ridhus och två utebanor. Stor hinderpark och alltid minst halva ridhuset ledigt (även under vardagkvällar då lektionsverksamheten är igång). Underlaget är bra och välunderhållet. Då jag mest är där på vardagförmiddagarna så har jag nästan alltid hela ridhuset för mig själv.

Då vissa tränare kommer dit får man betala en extraavgift på 20 kr/gång pga att de har ett speciellt avtal med klubben. Annars betalar jag inget mer.

ja om jag hade haft eget ridhus hade jag inte låtit ngn annan rida där...

Men, ja det är dyrt. Häromkring kostar ett ridhuskort runt 2000:- per år.
Sen om du läser vad jag "betalar" kanske du förstår ;)

Har flera ...
Föreningsridhus: 1600 /år kan arbetas in. Ganska god tillgång, ingen ridskola. 20x90. Bra hindermaterial. Mögelskadat. Träningar kvällstid 17- 20, på 60m dvs 30 m fritt för träning. Hålls iordning med vattning och harvning. Toaletter osv.
Är numera bara där på org. träning för Piia.

Skolridhus: gymnasieskola 400:-/månad. Tillgång kvällstid och helger och lov. Kvällar efter 17. Mycket bra ridhus. 20x60 med bra hindermaterial. Toalett.

Granne: ridhus, modell enkelt, ingen toa. Inga hinder, sandunderlag= tungt. tillgång nästan när som. inga andra där. nästan tomt.
30:-/gång

Granne 2: superfint underlag, nytt ridhus, ingen toalett, bra hindermaterial men knappast ngn tillgång. De vill hellre att det står tomt ;)50:-/gång

Att rida för en privat tränare går inte att boka ngn stans, man får samsas.
Om man inte fixar grupper dvs..

:eek:

Jag ska aldrig mer klaga på att ridhuset jag använder är dyrt...även om det är i överkant av vad alla andra betalar i denna tråden.

Kostar 4000:-/år, 20x60m, är bara uppbokat totalt ca 10-12 timmar/vecka så det är lätt att få tid. Bra och välskött underlag. Kostar inget extra om jag tar dit egen tränare. Hinderpark finns. Ingår även utomhusridbana på 20x40.

Vad betalar ni för att boka eller ta dit tränare?

Boka har jag ingen aning om. Ta dit tränare (dressyr) kostar inget extra men andra får då såklart rida som vanligt där samtidigt så man kan inte kräva att ha halva ridhuset för sig själv. Det är dock inte speciellt mkt folk som tränar där och inga barn.

Finns inga hinder vad jag har sett, dressyrinriktad ägare.

Senast ändrad:

Hur själv ut ridhuskort. Då ingår tillträde till ridhuset 20*60 och paddock 20*60. relativt låg beläggning, nästan alltid tomt så man kan rida ensam dagtid, kan vara lite högre beläggning i ridhuset vardagskvällar vintertid.

vi tar för externa ryttare 1200kr för kalenderhelår, 700, kalenderhalvår eller 300 kr månaden. 50kr engångskort.

För de som är inackorderade i stallet kostar det 700kr kalenderhelår eller 400kr kalendertermin.

Ett ridhuskort innefattar antingen 1häst+2ryttare eller två ryttare+en häst, så man tex kan ha en medryttare. Vi har några "bestämda" tränare som kommer regelbundet, vill man ha egen tränare går det bra men man får ej boka upp attraktiva tider som tex vardagskvällar då och så måste man boka en vecka i förväg så de andra vet om det. Då får man ej boka upp hela ridhuset.

Vill man avboka hela ridhuset (tex fotbollslag håller träningar, ridklubbar håller klubbtävlingar osv kostar det 200kr timme. Då har man fri tillgång till anläggningen utan att någon annan utifrån får rida.

På anläggningen finns hinderpark, men den får endast nyttjas helt fritt lördag dagtid samt tisdag kväll, samt varannan torsdag när det är hoppträning, om man vill ha mkt hinder uppe. Man får självklart sätta upp hinder annars också om ridhuset är ledigt eller om det okej för de som rider. Denna regel har vi för att "dressyrryttarna" ska slippa ha hinder framme hela tiden och anpassa sina ridningstider när det ej är hoppning, och hoppryttarna ska kunna hoppa ordentligt utan dåligt samvete för övriga ryttare. Fungerar utmärkt!

Ni som rider i ridhus och betalar för detta, hur mycket betalar ni. Månad? Kvartal? Vinter/sommar? År?
Går att köpa halvårsvis eller helår, 600-1200kr.

Vad är det för service som ingår? Sladdning (hur ofta)? Hinderpark?
sladdas varje fm.hinderpark finns.

Betalar ni extra (utöver ridhuskortet)för att ta dit tränare eller för att boka?
vet ej...

Är tillgången till manegen god?
fm sena kvällar.

I vilken regi är ridhuset? Privat, ridskola eller annat?
Ridskola med 2 ridhus (1 tält och ett stort ridhus, kan ej måtten).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån... 2
Svar
28
· Visningar
6 250
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 838
Senast: Zamira
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 950
Senast: Lona
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 848
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025