Ridhus från annat land

Sv: Ridhus från annat land

Men då är det viktigt att kolla upp så att ridhuset uppfyller Sveriges krav på konstruktionen, då alla länder har lite olika krav. borde inte vara några problem, om det uppfyller rätt snözon och rätt vindhastighet.

Vilket aven kan korrigeras pa plats, har en bekant som gjort sa och har korrigerade man t ex lutningen pa taket for att fa godkant enligt gallande regler. Vindhastigheten? Har har vi laga krav i Sverige.
 
Sv: Ridhus från annat land

Har någon byggt ett ridhus från en leverantör i utlandet? Tänker mig att det borde var mer ekonomiskt att en polsk leverantör kommer och bygger upp ridhuset i Sverige? Någon som gjort på detta sätt? Hörde från en kompis ett stall som gjort motsvarande men då var mannen i familjen polsk. Bara ett bygglov i min kommun kostar 110 000:- så alla sparade slantar är välkomna!
Tips någon?

Det låter intressant! :)
Min morfar byggde en dansk maskinhall på 70-talet. Oj vad kritik han fick. Danskarna kunde inte bygga, fusk, de hade andra snözoner osv. Kan vara svårt att ta steget som inte så många andra gjort. :D

Att polackerna skulle vara sämre byggherrar håller jag inte alls med om. De är som här hemma. Dvs fuskbyggare finns det gott om, taskig bransch. Vi har välidgt goda erfarenheter av polska byggare. "Våra" kan byggspråket på svenska men inte diskutera andra saker. Idag har polackerna det mycket bättre i hemland än för 10 år sedan och det gör att är de för billiga, är de kanske inte så bra :p Precis som här hemma. Du får vad du betalar för.

Annars är min erfarenhet att de är snabba, jobbar många timmar, är noggranna MEN de kan hitta på egna lösningar som vi kanske inte gillar här. :o

Vill gärna höra mer hur det går för dej!
 
Sv: Ridhus från annat land

Vilket aven kan korrigeras pa plats, har en bekant som gjort sa och har korrigerade man t ex lutningen pa taket for att fa godkant enligt gallande regler. Vindhastigheten? Har har vi laga krav i Sverige.

Håller just nu på med ett examensarbete om hur man konstruerar tälthallar i olika länder, så kan hyfsat mycket om hur man gör i teorin men inte så mycket om hur det görs i praktiken. Så vet inte vad man kan ändra på.

Men om hallen inte är dimentionerad för kombinationen snö+vind kan det bli problem.
 
Sv: Ridhus från annat land

Håller just nu på med ett examensarbete om hur man konstruerar tälthallar i olika länder, så kan hyfsat mycket om hur man gör i teorin men inte så mycket om hur det görs i praktiken. Så vet inte vad man kan ändra på.

Men om hallen inte är dimentionerad för kombinationen snö+vind kan det bli problem.

I det här fallet var det mer krav från försäkringsbolaget, de ökade lutningen på taket och så var allt till belåtenhet.
 

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 204
Senast: Reville
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp