Ridhjälm ifrån England

Matilda_0000

Trådstartare
Jag ska köpa en samshield hjälm, den är så otroligt snygg och skön, men väldigt dyr. Har varit förälskad i den sen första gången jag såg den och har nu sparat tillräckligt med pengar. Den billigaste varianten kostar ju runt 3000 kronor, det är den jag hade tänkt att köpa då jag ska ha den både till träning och tävling. Jag funderar på att beställa den ifrån någon billigare sida ifrån tex England eller kanske Tyskland. Jag brukar inte beställa så mycket ifrån nätet då jag tycker att det är lite läskigt.
Men är det någon som har beställt en Samshield hjälm eller något annat ifrån england och vet en bra och säker sida? Ni som har en samshield, var den värd sitt dyra pris?

Ha det bra! :D

Personligen hade jag aldrig betalat så mycket för en hjälm om jag inte var gjord av pengar, då man bör/ska köpa ny hjälm om man ramlar av/tappar den i stallgolvet.
Klart man kan lyxa till det någon gång om man känner för det. Lite spontant tänker jag att det går säkert att få tag i billigare, men det kan vara bra och kolla upp så den är godkänd för de nya VG1 reglerna, när man ändå köper en såpass dyr hjälm tänker jag.

Jag har inte haft några problem att beställa från nätet. Det jag brukar göra är att beställa mot faktura eller t ex postförskott. Då vet jag att när jag betalar har jag också fått varan. Supersmidigt. :)

Personligen hade jag aldrig betalat så mycket för en hjälm om jag inte var gjord av pengar, då man bör/ska köpa ny hjälm om man ramlar av/tappar den i stallgolvet.
Klart man kan lyxa till det någon gång om man känner för det. Lite spontant tänker jag att det går säkert att få tag i billigare, men det kan vara bra och kolla upp så den är godkänd för de nya VG1 reglerna, när man ändå köper en såpass dyr hjälm tänker jag.

Jag har inte haft några problem att beställa från nätet. Det jag brukar göra är att beställa mot faktura eller t ex postförskott. Då vet jag att när jag betalar har jag också fått varan. Supersmidigt. :)

Ja, jag har själv lite ångest över priset, men jag får se hur jag gör. Den är VG1 godkänd, ska byta ut min gamla hjälm som inte är det. Tack för tipset :)

Fyllde nyss år och mina föräldrar vägrade att köpa en hjälm för det priset :(:p
Ah, kunde ju sponsrat med lite, typ lite pengar/presentkort. :p
Känner själv igen det där, önskar mig dyra saker som jag får köpa själv, men hade inte varit fel att få lite hjälp på traven, men men, förvisso är det rätt ok att köpa det själv, så man vet att man får exakt det man ville ha. :D

hade inte vågat beställa en hjälm, hjälmar som skickas till butik fraktas på pall, dvs de kommer fram säkert och hela. enstaka hjälmar skickas med posten i sin ovadderade orginal kartong, dvs den kastas hit och dit och kan mycket väl vara full av sprickor.
ett paket som skickas med posten ska klara ett fall på 1,5m.. det gör inte en hjälm.

hade inte vågat beställa en hjälm, hjälmar som skickas till butik fraktas på pall, dvs de kommer fram säkert och hela. enstaka hjälmar skickas med posten i sin ovadderade orginal kartong, dvs den kastas hit och dit och kan mycket väl vara full av sprickor.
ett paket som skickas med posten ska klara ett fall på 1,5m.. det gör inte en hjälm.

Beror nog på var du beställer ifrån. Jag har fått hjälm skickad från england i en stor model mindre flyttkartong fylld med bubbeplast, kändes säkert. Dock var butiken klar med att jag inte kunde reklamera hjälmen så det är nog inte de dyraste hjälmarna man skal chansa med. :)

Jag ska köpa en samshield hjälm, den är så otroligt snygg och skön, men väldigt dyr. Har varit förälskad i den sen första gången jag såg den och har nu sparat tillräckligt med pengar. Den billigaste varianten kostar ju runt 3000 kronor, det är den jag hade tänkt att köpa då jag ska ha den både till träning och tävling. Jag funderar på att beställa den ifrån någon billigare sida ifrån tex England eller kanske Tyskland. Jag brukar inte beställa så mycket ifrån nätet då jag tycker att det är lite läskigt.
Men är det någon som har beställt en Samshield hjälm eller något annat ifrån england och vet en bra och säker sida? Ni som har en samshield, var den värd sitt dyra pris?

Jag har beställt en Gatehouse från en engelsk sida. Kom väl inplastad och har skyddat bra men behöver snart bytas efter två smällar (en för mkt). Tänk på att du behöver betala mer frakt och jag har för mig att jag även betalade lite extra skatt? Men det blev ändå billigare än en OneK i Sverige.

Har köpt en Samshield i Sverige och jag tycker den är värd varenda krona, sen får andra tycka vad de vill..

Såvida du inte beställer barnstorlek från UK blir inte prisskillnaden så stor att jag personligen hade tyckt att det var värt att beställa utomlands, har kollat priset i ett par butiker där jag brukar beställa och det skiljer bara ~200 mot att köpa i Sverige. Det blir väldigt mycket krångligare att tex reklamera eller skicka på reparation om du handlat från utländsk butik.

Samshield är billigare i tex Frankrike. Så kolla där istället för England. Tänk bara på att prova storlek här hemma först, är både mer omständigt och dyrare att skicka tillbaka till ett annat land.

Engelska hjälmar t ex Charles Owen eller Gatehouse/OneK är billigare i uk men Samshield som är franskt tjänar du nog knappt på att köpa där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag måste köpa en ny ridhjälm pågrund utav avramlig och dålig passform på min gamla hjälm. Dom hjälmarna jag har köpt innan har...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Salinero
·
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Louiisee
·
Utrustning Nu är det dags för mig att köpa ny ridhjälm, men som allt annat så finns det ju en uppsjö att välja bland.. Det jag tänker mest på är...
2
Svar
21
· Visningar
4 175
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar