O
oceanchild
Jag är på väg att bli medryttare på en häst om ett litet tag. När jag och hästägaren satt och kollade igenom ett förslag på kontrakt fanns det en punkt om att medryttaren ska ha en ridförsäkring. Om jag har förstått det hela rätt så räknas ridning som en extremsport hos vissa försäkringsbolag och då gäller inte den vanliga livförsäkringen/olycksfallsförsäkringen. Men finns det då någon form av tilläggsförsäkringar för just ridning och hur fungerar de?
Sedan fanns det en annan punkt för hästägaren att; ägaren ansvarar inte för skador på person eller sak som hästen orsakat när medryttaren förfogat över hästen. Vi vände och vred på denna punkt ett bra tag men vi blev inte kloka på vem det som då är ansvarig och på vems försäkring skadorna ska gå. Är det någon som har koll på detta?
Hoppas att det finns någon som är klokare än oss när det gäller försäkringar!!
/Sara
Sedan fanns det en annan punkt för hästägaren att; ägaren ansvarar inte för skador på person eller sak som hästen orsakat när medryttaren förfogat över hästen. Vi vände och vred på denna punkt ett bra tag men vi blev inte kloka på vem det som då är ansvarig och på vems försäkring skadorna ska gå. Är det någon som har koll på detta?
Hoppas att det finns någon som är klokare än oss när det gäller försäkringar!!
/Sara