Ridförbud vid ridklubb

Sv: Ridförbud vid ridklubb

det är ju inte mer än rätt av ägarna att sätta upp skyltar om ridförbud på marken. eftersom man inte får rida på trädan ( som inte är någon nyhet, och bara att respektera ) och om de även sagt till så tycker jag det är på tiden. Hästhovar gör skada nog och det är ju inte kul om arrendatorerna blir anmälda för någon annans tanklöshet. man får väl använda sig av grusvägarna precis som så många andra. de är ju till för att användas...

Löjliga regler tycker jag, men givetvis förstår jag ägarna. Och jag tycker ju givetvis inte att man ska få rida där dom har ensilage.. Men på trädan borde det ju inte vara några problem. Jag är uppväxt på ridskolan ifråga och det är inte roligt att rida på den vägen! Bilisterna kör som riktiga idioter och den är så smal att det knappt går att möta en bil utan att hamna i åkern.

panaccea skrev:
Jag är uppväxt på ridskolan ifråga och det är inte roligt att rida på den vägen! Bilisterna kör som riktiga idioter och den är så smal att det knappt går att möta en bil utan att hamna i åkern.

Såå.. Varför inte be (kräva..) kommunen sätta upp skyltar om varning för ridande, alt. en hastighetsbegränsning.?
Det vore väl inte mer än rätt att de gör det med tanke på att det faktiskt är en säkerhetsrisk att rida på trafikerade vägar..!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (HD) Datainspektionen har beslutat att göra en ny utredning av Munka Ljungby ridklubb som på nytt har anmälts för att ha publicerat...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HD) Det ser inte ut att bli Heden, men det kan ändå bli Hemmeslöv. Hemmeslövs ridklubb saknar fortfarande ett ridhus men Västrabo gård...
Svar
0
· Visningar
1 147
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka