Riders company danrider eller Racesafe?

R

Roccopower

Jag måste införskaffa mig en väst till nästa år, och undrar nu om någon har eller har provat dessa modeller?
Vad jag har läst mig till ska båda vara godkända. Egentligen vill jag ha en tipperary men det känns onödigt eftersom jag måste ha väst i två år och den bara är godkänd under 2008.
Så vilken är skönast av dessa två? Sedan undrar jag om någon har sett Danrider västen i marinblå IRL, den ser så himla "skrikig" ut på bilden.

Sv: Riders company danrider eller Racesafe?

Jag har precis köpt en väst från Riders company. Har även provat Racesafe västen och tycker inte det var någon större skilnad, dock kostade den dubbelt så mkt. Jag är inget fan av säkerhetsvästar överhuvudtaget, tycker det är klumpigt och obekvämt att rida med, så jag kände inte för att lägga ut drygt 2000:- för en sådan. (Är junior två år till så jag var tvungen att skaffa en). Har inte sett den marinblå, fanns endast brun och svart där jag var.

Jag har en RS 2000 och jag gillar verkligen min.
Den är liten och smidig och sitter faktiskt åt lite på mig. :D

Själv har jag en svart danrider.
Kompisen har en racesafe och det är inte så mycket skillnad på dem. Skillnaden är tyget på insidan, i rs är det "beige" och i dr svart. Kan ju säga att min danrider har förstört ett antal vita funtionströjor för mig :mad: nså det hade ju blivit mycket billigare att köpa en rs..

Har hört att man kan slänga in sin dr i tvättmaskinen så att den inte färgar av sig. Har dock inte vågat prova själv:angel:, men det kan vara ett alternativ.

Lycka till!
Jordgubben

min dan rider har aldrig färgat av sig..:confused:

Jag har en Riderys company, har aldrig färgat av sig. Tetsade en RS innan jag köpte min, var bra men storlekarnma var konstiga, den var för stor runt om men för kort i ryggen =(

Ni som har Danrider, vad har ni för storlekar på dem? funderar att beställa från internet. Så vad har ni för storlek på tröjor och hur långa är ni?

min är xs, har xs (alltså strl 34) i tröjor och sådant, jag är typ 168 cm lång!

ok! jag har 34-36 på tröjor, och är 162 .. tror du jag kan ha xs då också? S borde bli för lång i ryggen på mig känns det som ..

Ja det tror jag (att du kan ha xs alltså), dom är ju väldigt enkla att förminska/förstora

Jag har XS och har typ samma storlek på kläder och så som digoch nästan lika lång också...tror XS duger utmärkt, kommer nog bli förstor runt om och i längden om du väljer S:idea:

jag har xs i min, och xs i tröjor. är 174cm lång

måste fråga bara .. jag är ju med junior så jag måste ha en väst nästa år med.
Är västarna ni pratar om dem med massa "rutor" eller hur man ska säga ? Kan någon visa bild på dessa två? :bow::bow:

Ja, det är dem med "rutor" kallas typ för sköldpaddsvästar efter Tipperary västen. Dock har dessa två inte rutor ändå ner som Tipperary västen har där bak. Men Tipperary blir bara godkänd under 2008
Riders Company
http://i55.photobucket.com/albums/g140/JoannaNarling/riderscompany.jpg

Racesafe
http://i55.photobucket.com/albums/g140/JoannaNarling/racefsafe.jpg

Är det någon som vet något om västen ridsportshopen.com säljer? Ser ju precis ut som en Riders Company?

ja okej :) vad ligger dessa på i pris och kvalitet skillnad. .. förlåt för trådkap :o btw.
Jag vet att Ridsportshopen säljer RC ´s övriga produkter, så det är möjligt att de är den som säljs där.

Jag ska köpa en danrider nu, tittade på danrider och rs men valde danridern då den kostar 995kr mot rs ca. 2500.. De ser i princip precis likadana ut, och funktionsmässigt ingen skillnad enligt dom i affären heller:)

Jag har en från Riders Company, rekomenderas verkligen! :D
Den är hur bekväm som helst och billig också.
Jag har storlek 14 år, och är 166 cm:)

ingen som vet en butik som säljer danrider-västarna i stockholmsområdet?

det jag undrar är om det är stor skillnad på dom. jag menar är race safen mycket mjukare och smidigare än dan rider och riders companym, eller är dom lika mjuka?

Racesafe är mycket snyggare!!

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 107
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag hade JÄMT säkerhetsväst när jag var yngre,oavsett om jag skulle lulla runt på ridbanan,ut i skogen, eller ut på en kort skrittvända...
2
Svar
27
· Visningar
10 310
Senast: Fibusen
·
S
Utrustning Jag har just nu en Riders Company skyddsväst men dragkedjan spricker ibland... Så jag funderar lite på att beställa en Racesafe RS2000...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama