sweet_knorven
Trådstartare
Det slog mig häromdagen att jag mest bara rider efter känsla. Om jag t.ex. ska göra skänkelvikning in och ut från spåret så flyttar jag in hästen och försöker känna hur det känns, vad som kan bli bättre och så vidare men jag flyttar aldrig till en specifik punkt. Min första tanke är att jag därför aldrig vet när min häst är lydig. Visst jag vet om hon tar skänkeln bra men jag vet inte riktigt hur bra hon tar den och hur mkt hon tvärar. Jag funderar på hur det är när jag ska lägga volter, ger jag bara hjälperna och så får volten bli av när hästen lyssnar eller kräver jag direkt att hon ska vända även om inte balansen och formen är perfekt? Där tror jag faktiskt att det är en blandning mellan de två.
Med ridning efter punkter/bokstäver menar jag att vissa kanske rider och gör saker vid de olika bokstäverna eller andra punkter. Lite mer programridning/tävlingsridning helt enkelt.
Så hur rider du? Tankar och idéer kring detta?
Med ridning efter punkter/bokstäver menar jag att vissa kanske rider och gör saker vid de olika bokstäverna eller andra punkter. Lite mer programridning/tävlingsridning helt enkelt.
Så hur rider du? Tankar och idéer kring detta?