Ride Camp 2007??

P

Piruetta

är det någon här som ska vara med på ride camp på high chaparall?? :)
Är det någon som vet vad det är för nåt? vad det är för sorts träning osv. det står iförsig lite om det på rha:s hemsida.

Sv: Ride Camp 2007??

Jag ska försöka deltaga med min häst....eller kanske båda.
Om jag förstått det hela så ska det vara olika clinics, träningar, föreläsningar osv..om det mesta inom western.

Låter skoj! Nån som vet om man kan komma o titta utan häst?

Senast ändrad av en moderator:

ja det låter jätte kul. Men jag tänkte vara med på ranch horse classic bara. blir lite väl långt annars.

Man kan nog säkert komma och titta.
Vad jag fattat det som så är "ride campen" i veckan innan RHC...alltså ett par dagar före.....meningen är väl att folk ska kunna vara med på detta och även tävla men även de som inte ska tävla ska få vara med.
Tycker att det är en toppenidé.......när allt ändå är samlat på samma ställe.

:banana: Är jättesugen, så det blir väll och anmäla sig när det blir dax...
Detta måste väll vara ett perfekt sett och komma ut med en grön häst..hehe ryttare oxå för den delen:rofl:

Man kan nog säkert komma och titta.
Vad jag fattat det som så är "ride campen" i veckan innan RHC...alltså ett par dagar före.....meningen är väl att folk ska kunna vara med på detta och även tävla men även de som inte ska tävla ska få vara med.
Tycker att det är en toppenidé.......när allt ändå är samlat på samma ställe.

Verkligen en toppen ide! tanken är att jag ska komma ut och tävla på den otävlade medis hästen iår, och först några dagar med clinics och annat kul sen ett par dar med tävlingar hade ju vart toppen! Vilken hästvecka...:)

Tycker också det är en toppen idé. En nackdel kan ju vara att det blir extra mycket folk...........det är ju givetvis roligt men med ryttarcampingen kommer ju antagligen bli smockad.........men de har förhoppningsvis tänkt ut nåt bra till det.

Skulle gärna vara med men frågan är ju var man gör av hästen under tävlingarna:confused: vill ju gärna få njuta av att titta på proffsen!!!!
Så det får nog bli när vi blivit så pass duktiga att vi kan vara med själva....:angel:

Antagligen gör du av hästen på samma sätt som tävlingsryttarna..i box och hage.
Det ska bli spännande och se hur de löser allt, blir det mycket folk som vill delta i ride campen och inte tävlingarna så behövs det ju massa extra boxar och hagar......utrymme med andra ord.
Men jag hoppas de fixar detta....tycker det är en väldigt kul grej.

Fast jag tror ju att själva grejen är att passa på att utnyttja anläggningen en längre tid och tror inte att det blir mäjligt för alla att stalla upp sig hela vecken, dessutom blir det rätt dyrt att ha hästen där en vecka....

Nja jag hoppar nog över detta år, och åker dit och tittar på er som ska vara där:) ! Kan vi inte köra en liten buketräff då????

SNÄLLA!!!!!:banana: :banana: :banana:

Hade säkert varit kul att vara med, men jag hade tänkt vara med på Ranch Horse Classic och det blir lite väl mycket på kort tid, så tyvärr, nej.

kl*

Ride camp vill jag också vara med på :D min polare var där förra året i Timrå och hon älskade det!

Ja buketräff vore inte fel;)

*kl*

Har idag pratat med min väninna och vi bestämde att vi skulle deltaga.......ska blir superkul.
De ska lägga ut mer info om detta men om någon ser den när den kommer ut så säg till.......snälla.

Vad kul! tyvär fick jag reda på att båda medis hästarna ska betäckas i år, så det blir nog inget deltagande för mig varken på ride campen eller tävlingarna...:crazy: om jag inte tar med mig nån av unghästarna men det är inte lika lockande...

Men åskådare ska jag va!:)

kl*

Ride camp vill jag också vara med på :D min polare var där förra året i Timrå och hon älskade det!

Ja buketräff vore inte fel;)

Visst var jag med på Ride Camp förre året, men denna Ride Camp är inte som den jag var på (tror jag i alla fall) Denna Ride Camp verkar vara mer till för ALLA, inte bara för oss som rider western... eller har jag tagit fel?!

Den Ride Camp jag var på hoppas jag även blir av i år! Får veta de i slutet av månaden... vet inte heller om den blir här i Timrå då eller om den kommer att vara nere vid grevagården eller någon annan stans...

hoppas att de blir på timrå! jag satt utanför å lyssnade lite, var jätteavundsjuk på alla som skulle vara med! *hehe*

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar