Riddar spel och övningar?

corvette

Trådstartare
Hej! Jag skulle vilja börja träna mitt tinker sto och mina två svarta welsh cob ston på riddar övningar.
Jag har ett gamalt halvblod som gått mycket som riddar häst(med annan ägare) i sina yngre dagar men är nu pensionär. Jag följde då med honom som vollentär och hjälpte till vid riddar spel detta tyckte både jag och häst var ur skojigt.Detta är många år sedan

Jag undrar nu var man kan få tag i rätt utrustning till häst och ryttare? Vi har egen ridbana och vill träna hemma, har ni tips på övningar. Kan man köpa färdig tränings utrustning någonstans?

Böcker eller andra tips?

Tacksam för svar

Pomme

Sv: Riddar spel och övningar?

Vilket sällskap hjälpte du till hos, kan du inte fråga dem om hjälp?

Att få tag på färdig utrustning att köpa är nog både svårt och väldigt dyrt. Du får göra som alla oss andra och göra den själv :crazy:

När det gäller tips på övningar så ställ burkar på hinderstöd t.ex. och ta en kort pinne som svärd och ett kvastskaft som lans och slå ned burkarna. Knyt lite tyg på ett annat kvastskaft för att ha som fana. Behövs inte vidare avancerade grejer för att komma rätt med miljöträningen.

Mitt gamla pensionerade halvblod var polishäst. Det var ett gäng poliser som red riddarspel. Vad sällskapet hette har jag glömt. Detta var nog 5-6 år sedan och jag tror inte att de fortfarende håller på.

Men skojigt var det, min gamle kuse älskade att visa upp sig med fart och fläkt.Tyvärr gjorde en skada i nacken honom till enbart pensionär/promenad häst förra sommaren. Därför vill jag se om någon av mina andra hästar kan tycka att det är lika skojigt att visa upp sig, då detta är en häst sport helt i min stil.

Jag bor ca 2 mil från Ystad. Vet ni om det finns något riddar sällskap i min närhet där man kan få prova på och kanske få lite utbildning?

Tack för ditt tips med burkar och kvast skaft

Mvh Pomme

Forte Scansienses hette de. Trist om de slutat :(

Skånska Björnen finns i Sjöbo. Inte sveriges bästa sällskap precis, men de borde kunna hjälpa dig på traven i alla fall. Vi finns i Landskrona-området men har inte tid och möjlighet att ta oss an nya förmågor just nu. Men det är ju ändå för långt för dig ändå. :p

Spana in http://www.riddare.nu/ (nu blir scorpan glad :D) så hittar du länkar till de olika sällskapen i sverige

Forte Scansienses hette de. Trist om de slutat :(

Skånska Björnen finns i Sjöbo. Inte sveriges bästa sällskap precis, men de borde kunna hjälpa dig på traven i alla fall. Vi finns i Landskrona-området men har inte tid och möjlighet att ta oss an nya förmågor just nu. Men det är ju ändå för långt för dig ändå. :p

Spana in http://www.riddare.nu/ (nu blir scorpan glad :D) så hittar du länkar till de olika sällskapen i sverige

Ni har fortfarande inte tid? :angel:

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: cirkus
·
I
Körning Behöver lite hjälp från andra som är erfarna här. Jag tömkör mycket och har så gjort under de 7 sista åren. Började med mitt halvblod...
Svar
18
· Visningar
1 451
Senast: Elviramax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023