Praefatio
Trådstartare
Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren och vaderna men stramar kring knäna och när jag hukar/sitter till häst så stramar de även i grenen och jag kommer liksom inte riktigt ner ordentligt i sadeln. Varför det stramar kring knäna vet jag inte men i grenen antar jag att det beror på att jag har ganska breda höftben som kräver "mer utrymme" än ett par 36
r kan ge. Byter jag upp mig till strl 38 så slutar det strama men då sitter byxorna fult istället, blir bylsiga överallt och stora i midjan. Ska prova ett par byxor med plissering fram (snyggt!!) och då kanske problemet med grenen försvinner, men knäna då?
Finns det andra som har liknande problem? Tips på byxmodeller/märken som fungerar? Rider just nu i oskodda ridbyxor som sitter helt okej men när man rider varje dag kan det ju vara skönt att variera sig...
Finns det andra som har liknande problem? Tips på byxmodeller/märken som fungerar? Rider just nu i oskodda ridbyxor som sitter helt okej men när man rider varje dag kan det ju vara skönt att variera sig...