Praefatio
Trådstartare
Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren och vaderna men stramar kring knäna och när jag hukar/sitter till häst så stramar de även i grenen och jag kommer liksom inte riktigt ner ordentligt i sadeln. Varför det stramar kring knäna vet jag inte men i grenen antar jag att det beror på att jag har ganska breda höftben som kräver "mer utrymme" än ett par 36r kan ge. Byter jag upp mig till strl 38 så slutar det strama men då sitter byxorna fult istället, blir bylsiga överallt och stora i midjan. Ska prova ett par byxor med plissering fram (snyggt!!) och då kanske problemet med grenen försvinner, men knäna då?
Finns det andra som har liknande problem? Tips på byxmodeller/märken som fungerar? Rider just nu i oskodda ridbyxor som sitter helt okej men när man rider varje dag kan det ju vara skönt att variera sig...
Finns det andra som har liknande problem? Tips på byxmodeller/märken som fungerar? Rider just nu i oskodda ridbyxor som sitter helt okej men när man rider varje dag kan det ju vara skönt att variera sig...