I

idolagnes

Ska vara med på min första tävling nu på söndag, och jag undrar: Ridbyxorna, måste de vara vita/ljusa? Tror att vi har diskuterat detta innan , men jag kunde inte hitta tråden och måste verkligen veta om jag ska panikköpa nya ridbrallor.

Sv: ridbyxor

Nej, du måste inte ha ljusa ridbyxor, man får ha vilken färg man vill på dem.

Senast jag tävlade i en intern tävling, då hade inte jag vita ridbyxor, det kanske bara var 4 st som hade det då. Jag hade mina vanliga mörkblå. :) :angel:

Är det så jämnt? Även i högre klasser? Hur är det på regionalt, Får man ha mörka ridbyxor då?

Kram julia

Juliiia skrev:
Är det så jämnt? Även i högre klasser? Hur är det på regionalt, Får man ha mörka ridbyxor då?

Kram julia

Ja, man får ha precis vilken färg man vill på ridbyxorna, även i högre klasser. Har aldrig hört att det skulle vara krav på ljusa ridbyxor, oavsett vilken tävlingsnivå man är på...

Ojdå, men jag trodde att man var tvungen att ha ljusa ridbyxor på lokal och högre? Så har det varit förut iallfall tror jag? Eller är jag helt ute och cyklar. :S

Ellinor * skrev:
Ojdå, men jag trodde att man var tvungen att ha ljusa ridbyxor på lokal och högre? Så har det varit förut iallfall tror jag? Eller är jag helt ute och cyklar. :S

Isåfall är vi nog ute å cyklar båda två för det har jag oxå hört, men har inte TR så kan inte kolla upp det... Är det så i både hoppning och dressyr? (Att man får ha vilken färg som hällst)

sök lite här på forumet jag har för mig att jag sett fler trådar om färgen på ridbyxorna vid tävling? Lycka till!! :cool:

Du kan ha vilken färg du vill, men jag tycker att man ser lite mer tävlings aktig ut om man har ljusa ridbyxor. Men jag har själv tävlat i gråa och ljusblåa ridbyxor.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Bison
·
Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat