Ridbyxor med låg midja?

T

Tilly

Blir tokig på alla byxor med hög midja. Jag hatar det! Dessutom ser det fult ut.

Mesta dels hittar jag bara väldigt färgglada ridbyxor.. någon som har tips på _snygga_, hållbara, byxor med låg midja?

undrar detsamma!

jag har ett par mountain horse som är så hög midja att dom skulle kunna sitta uppe vid brösten, får vika ner kanten två gånger för att det ska vara bekvämt.

det måste ju finnas något märke men låg midja men jag har tyvärr inte hittat några :(

Håller med om att det är jätte obekvämt med alla dessa byxor med hög midja. Jag har ett par görna ridbyxor med låg midja som finns att köpa på nån affär som tillhör riktig ridsportbutik eller vad det nu heter. De är inte mörk gröna och jag tycker iaf att det är en snygg färg. Använder dom jättemycket :)

så får du ju inte säga, jag som tycker att det är jätteskönt med hög midja :banana:
har faktiskt inte sett några ridbyxor med lågmidja, ridkläderna hänger inte riktigt med i modet ;)

Har samma problem... Jag har dock ett par Mountain Horse som är låga i midjan. Inte så som jeans och så, men fullt acceptabelt. Vet inte om modellen heter något speciellt, men det är ett par släta, mkt stretchiga och helskodda med riktigt mocka. Köpta på Granngården i V-ås och inte särskilt dyra heller. Max 700 kr har jag för mig. Men det var ett par-tre år sedan...

Jag läste i tidningen Stallmagasinet att Cavallo nu kommer med ridbyxor som har låg midja.
De har tydligen också en annan skärning bak, något de kallar jeansskärning.

Jag avskyr också alla ridbyxor med hög midja! Den ska ju inte vara för låg heller, lagom är bäst! :p :cool:

Instämmer. Mina Cavallo är ganska låga tycker jag, är en tajt modell med myntficka, inte gubbfickor

Jag har roping contry wear och dom är inte s¨å höga i midjan..

Jag hatar också den höga midjan, men vissa märken har speciella herrmodeller och dom är lägre i midjan. Jag kör med Eurostar herrmodell och dom är perfekta :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Letar efter lite vettiga friluftsbyxor, helst med låg midja - medelhög går eventuellt bra med mycket stretch och skönt/mjukt/smidigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 885
Senast: Flixon
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 332
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka