Ridbyxor helskodda silikon

W_M

Trådstartare
Någon som kan rekommendera ett par bra ridbyxor helskodda med silikon? Jag tänker mig att det inte blir lika klibbigt på sommaren som ett par "vanliga" helskodda? Eller ska man satsa på knäskodda istället till sommaren?

Är det stor skillnad på silikonet mellan olika märkena? Är lite kräsen vad gäller ridbyxor, har nästan bara Pikeur men deras silikonskodda verkar vara så mycket silikonpluppar på?

Jag har equiline helskodda. Helt klart mitt favoritmärke vad gäller ridbyxor
Inte alls varma eller klibbiga, perfekt passform och snygga.

Tänk på att silikon inte andas, så ska du ha dem på sommaren hade jag valt några med små pluppar (ex Pikeur, Spooks) och inte ränder eller stora täta pluppar (ex Animo), annars är det nog stor risk för klibb.
Jag är lite besviken på mina knäskodda från Animo, gripet har slitits mycket fortare på dem än på mina andra (Spooks och några märkeslösa).

Jag har precis köpt ett par Eurostar "Laura infinity" :love:
De är blå och typ ormskinnsmönstrade, lite eget men ballt tycker jag. Nu till saken: jag gick fram till dem i butiken pga. mönstret men köpte dem eftersom tyget är det tunnaste jag känt på ridbyxor. Underbart såhär på sommaren! De är helskodda med grip. Jag har bara knäskodda annars för jag tycker helskodda känns klumpiga. Dessa är den perfekta blandningen, smidiga men ändå bra grepp.

Jag har dock bara hunnit använda dem en gång men inget klibb då i alla fall :D

Jag köpte från Equiline på Eurohorse i år. Helskodda med mindre pluppar/streck med grip. Dösköna, supersnygga men grippet började släppa efter 4-5 användningar och efter tvätt (trots tvätt noga efter instruktioner) så finns det inte mycket grip kvar. Surt tycker jag, 2300:- och håller inte alls. Jag har heller inte varit nöjd med kvalitén på mina senaste från Animo som också gått sönder. De äldre jag har från Animo har däremot hängt med riktigt länge, superkvalité. Blir nu sugen på att prova spooks. Kanske tveksamt om de passar min kropp dock :d

Equiline är inte alls värda pengarna tycker jag, de håller sällan färgen mer än ett par tvättar och då tvättar jag bara 40 grader :mad:

Jag har helskodda grips från Equiline, Pikeur och Star rider. Pikeur är bäst enligt mig, Equiline tappade färgen men är annars bra och Starrider är sköna i tyget men dålig kvalitet på tyg, sömnad och silicon.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 869
Senast: palle
·
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor och när jag börjar kolla runt, finns det inte alls lika stort utbud av helskodda ridbyxor utan silikon som...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 655
Senast: mowglieee
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 054
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka