Ridbyxor helskodda med silikongrip

Santos

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par nya ridbyxor eller ridtights.
Min krav:
- Strechigt tyg, gärna vattenavvisande (de jag har nu är polyamid och elastan, när det regnat lite lätt har regnet bara lagt sig på och inte gått igenom)
- Fickor, minst en ficka där man kan lägga nycklarna i när man rider.
- Inte vita, det blir smutsigt så lätt och jag har inga planer på att tävla
- Finnas i stl 40-44 (beroende på modell, kan ha 40 på byxor ibland och behöver 44 ibland)

hur helskodda vill du ha? Jag har animos helskodda, de har silikonstreck upp på låren men rumpan är fri. Jag som innan dem enbart red i traditionella helskodda älskar dem, man kommer NER i sadeln och fastnar inte med sätet men sitter ändå fast.

Jag har Kerrits helskodda ridtights.
Stretchiga, inte vattenavvisande så men tycker inte det gått igenom direkt heller. En ficka som ser liten ut men inget har hittills ramlat ur den. har haft mobil, hästgodis osv i den. (rider aldrig med nycklar i fickorna.)
Finns i svart och ngn mer färg och finns i olika storlekar :-)
Dom är toppen tycker jag. Mycket bättre än Kingslands ridtights tex även om Kl tightsen är väldigt sköna med bred linning i midjan osv.

hur helskodda vill du ha? Jag har animos helskodda, de har silikonstreck upp på låren men rumpan är fri. Jag som innan dem enbart red i traditionella helskodda älskar dem, man kommer NER i sadeln och fastnar inte med sätet men sitter ändå fast.

De jag har nu har silikon pluppar/tryck motsvarande helskodda byxor.
:o Eftersom jag är lite rund och gillar att det är stretchigt, så tycker jag om att det är silikon på stretchigt tyg istället för vanlig skoning (byxorna blir inte lika stretchiga då upplever jag) Är ungefär lika smidig som en elefant när jag ska upp i sadeln.

Jag tror jag föredrar helskoning, på hela skoningen, men jag har ju inte provat några med rumpan fri, så jag vet inte.

Liknande trådar

Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka