Ridbilder på mej och hästen !

S

Stolpskottet

Med risk om att verka tjatig lägger jag upp ännu en till tråd med ridbilder . :smirk:

Hästen är ett Arab/Haflinger sto, 13år, imp. från tyskland.
Har ridit Western med henne i 1,5 år tror jag..? Hon rids inte helt western eftersom att jag delar henne med en annan tjej som rider engelskt.
Kommentera gärna och kom helst med konstruktiv kritik!

Huvudbild

Trav

Fortsättning i nästa inlägg ...

Sv: Ridbilder på mej och hästen !

Bakifrån, så man ser hur SNETT jag sitter :crazy:

Vet inte vad jag håller på med, överdriven eftergift kanske ;)

Uppställda

Avslutade med rockringen

Blev tyvärr bara travbilder denna gång..
KOMMENTERA ! :bump:

Ingeeen som har nått att säga ? :banana:

Arab/haflinger!! Har jag aldrig sett, resultatet blev ju kanon! Tycker att det ser riktigt bra ut, ni ser lugna och samspelta ut tillsammans.

Kul också att du vågar prova lite roliga grejer, som tränslöst!! Jättekul

Nej, det är inte varje dag man ser sånna korsningar! :D
Tack så mkt! Jo det är kul med lite omväxling ibland, både för en själv och hästen.

Hoy. Ser ut att vara en jätte trevlig korsning. Du får henne i en jätte fin form. Konstruktiv kritik, innerhanden får aldrig vara lägre än ytterhanden. Du får din tyngd på fel sittben vid en böjd rörelse. Om inner handen är för låg låser du inner bog åsså. Sedan ser jag vidare att du inte har hälarna som lägsta pungt. Prova på att korta ett hål. Jag har själv en korsning, New forest, haflinger , russ.:bump:

Hoy. Ser ut att vara en jätte trevlig korsning. Du får henne i en jätte fin form.
Tack, jo hon är väldigt trevlig !

Konstruktiv kritik, innerhanden får aldrig vara lägre än ytterhanden. Du får din tyngd på fel sittben vid en böjd rörelse. Om inner handen är för låg låser du inner bog åsså.

Tack för att du påpekar felen jag gör! :bow: Det var flera månader sedan jag red för en tränare och fick kommentarer om vad jag gör för fel. Jag har så svårt att själv upptäcka vad det är jag gör fel och borde göra bättre.
Nu ska jag tänka på det där med innerhanden och att jag ska ha tyngden på rätt sittben nästa gång jag rider.

Sedan ser jag vidare att du inte har hälarna som lägsta pungt. Prova på att korta ett hål. Jag har själv en korsning, New forest, haflinger , russ.:bump:

Jag ska prova att korta !
ÅH! det måste verkligen vara en söt krabat :d Har du någon bild? :bump:

ett litet pet ^^

min tanke på de flesta bilderna var att jag skulle vilja peta dig mellan skulderbladen.. Sträck lite mer på dig! Du har ju en snygg häst så va snygg du med ;)

apråpå det där med händer, det den ena handen gör ska den andra väga upp. Innerhanden kan vid en korrigering hamna under ytterhanden, men överlag vid ridning ska dom vara i jämnhöjd (precis som i dressyren ;)) Precis som innerhanden mkt väl kan komma över ytterhanden vid en annan korrigering - men dom får aldrig fastna i olika höjd som tex vid voltträning

å så skulle jag viljan se mer böjda armbågar - intill kroppen på dig ^^ Som du sitter med armarna på bilderna så ska det vara fullt ös medvetslös, i överigt så ger så raka armar ett mycket minskat spelrum - samt minskar din chans till eftergift. Och så är det även en sökerhetsgrej - Skulle din pålle få för sig att "snatta" tyglarna och du är lite framåtlutad med så pass raka armar så får du en tyngdpunkt som sitter i axlarna = lätt att få av ;) Så ihop med skuldrorna, upp med blicken, böj armbågarna så kommer du vara precis lika snygg som din häst! ;)

å en liiiten grej till som jag reagerar på - men det kan vara ifrån min tränare som bankade in det i skallen på mig - Mindre fot i stigbygeln! I synnerhet om man rider med mönstrad sula.. skulle hästen mot alla förhoppningar göra något så du antingen måste kasta dig av alt. trillar av så är så mkt fot i stigbygeln dels en "försenings mekanism" dels en hälsofara eftersom det inte är säkert att du kommer ut med fötterna ur stigbyglarna i tid.. kommer ihåg det här väldigt väl för vi hade diskuterat det dagen innan.. jag gick ut med Scar (ett två och ett halvtårigt jättemysigt sto jag jobbade med) började värma upp - och hade hela tiden D's röst i bakhuvudet med Mindre fot i stigbygeln och plötsligt så försvinner hästen under mig. Scar går omkull, snubblandes på sina egna ben och jag får kasta mig av.. hade jag haft mer fot i stigbygeln hade jag fastnat och då hade jag fått henne över mig. Nu satt jag ist på arslet i gruset och såg henne resa sig upp.. Så, viktigt, viktigt!

Bewildered har så rätt. Hon har tränat för proffs o varit hjälptränare till ett. Hon hojar på mi ibland. Men nu ska hon själv upp till bevis på min pålla. Du får gå in på min profil där finns en liten bild.

Kul ide med rockringen:D:idea:

Ser fint ut men som du säger så sitter du snett.
Det jag tänkte på är redan kommenterat så skippar det:D

Bewildered har så rätt. Hon har tränat för proffs o varit hjälptränare till ett. Hon hojar på mi ibland. Men nu ska hon själv upp till bevis på min pålla. Du får gå in på min profil där finns en liten bild.

men mamma dåe..

jag är en tönt med förmycket teorier och för lite hjärnceller och för mycket kryddade ord i mitt vokabulär.. ;)

upp till bevis på riktigt kommer jag inte förrän om sisådär tre år eller så... :angel:

Liknande trådar

Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: sthu
·
T
Ridning Jag har nyligen börjat rida ett varmblodssto och behöver hjälp med upplägg för att börja utbilda. Det är just det att hon står mitt...
Svar
12
· Visningar
1 437
Senast: Thundra
·
Träning Har haft min tjej i en månad nu och det börjar bli dax att sätta igång och jobba. Problemet är bara hur och på vilket sätt? Hästen...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Nica2
·
P
Hästvård nu ska jag äntligen ta mej itu att skriva detta nu,, hehe: (hoppas att du orkar läsa , men jag vill jätte gärna att dugör det : ) )...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Frajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka