Sv: Ridanläggning
Ungefär hur det är tänkt: Personer som ska ansvara för sladdningen eller efter bokad träningstid instrueras helt enkelt i hur det ska utföras och utför det förhoppningsvis. Ungefär som att man utbildas till att vara funkis på tävlingar som också ställer stora krav på att du vet vad du sysslar med i vissa uppgifter men är ändå det också ideella uppgifter.
Alla kommer inte att kunna sladda eller ens göra det, men förhoppningsvis kan man få med så många som möjligt som kan/vill lära sig och gör det så att man hela tiden håller underhåll rullande, på ideell nivå.
Anläggningen är ju ändå medlemmarnas förmån i första hand och jag tror inte att det är svårt att få med sig en hel del som tycker att det är värt det för att göra vissa besparingar.
Sen hur ansvaret delas upp är ju en fråga i sig som man i så fall tar senare, om det blir spontana sladdningar, om man har veckoscheman eller hur man väljer att lägga upp det.
Jag har samlat ihop från andras tankar och erfarenheter och tycker detta sättet låter jättebra, än att anställa någon på flera timmar i veckan att göra det (vilket också är vanligt) = kostar onödigt med pengar.
Vi har inte fått några protester alls från aktören som i så fall kommer att bygga och de om någon borde ha koll på hur allt ligger till ansvarsmässigt utan vill att vi ska plocka fram sätt att driva det på utan anställd personal mm från deras sida då de inte kommer att bidra med sådant.
Jag vet inte om jag kan tycka att ditt råd var så upphöjande precis i första inlägget utan det var mer som att du målade fan på väggen