Rida privat!

feliciaalmqvist

Trådstartare
Jag är ganska seg av mig men vad innebär det att rida privat? Är det att man letar efter en häst man kan få va på 1 gång i veckan t.ex? Fast då är det ju att man är medryttare men det kanske är samma sak? Jag tänkte leta efter 1 häst att va på 1 gång i veckan & att ägaren kan ha "lektioner" för mig och att jag betalar varje gång. Kan man göra så? Haha förvirrad tjej. Tacksam för svar.
 
Sv: Rida privat!

En häst att "va på"? Jag tror att du menar vara medryttare ja, och vanligen så har hästägaren medryttare för att slippa åka till stallet just den dagen.

Däremot kan du ju rida privatlektion på en ridskola, det är bara du och ridläraren, och du lånar en av klubbens hästar.

Du kan också be om att få vara medryttare på någons häst, och sedan ta ut en privat instruktör den dagen som du ska rida. Kanske har hästägaren en tränare som kommer ut med jämna mellanrum som du kan rida för.
 
Sv: Rida privat!

"Rida privat" innebär att man rider en häst som är privatägd, alltså inte ägs av ett företag som ridskola eller turridningsstall tex.

Annars tycker jag du fick ett ganska bra svar av lager
 
Sv: Rida privat!

Det är inte den betydelse jag lägger i frasen, så det kan nog tolkas olika.

För mig är "rida privat" en förkortning av "rida privatlektion" - dvs att jag är enda eleven, oavsett om jag rider min egen häst, ridskolehäst eller någon jag lånat.
 
Sv: Rida privat!

Jag är ganska seg av mig men vad innebär det att rida privat? Är det att man letar efter en häst man kan få va på 1 gång i veckan t.ex? Fast då är det ju att man är medryttare men det kanske är samma sak? Jag tänkte leta efter 1 häst att va på 1 gång i veckan & att ägaren kan ha "lektioner" för mig och att jag betalar varje gång. Kan man göra så? Haha förvirrad tjej. Tacksam för svar.

Klart man kan, om man hittar någon sån som man kan lita på är bra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp