Rida och träna före detta galoppör!

K

Katrinne

Hej! Har en fd galoppör som gått 6 år inom galopp. Önksar tips och råd för att träna honom till en bra ridhäst. Både fysiskt och psykiskt. Snäll och lätt att hantera i alla situationer. Så fort man sätter foten i stigbygeln är det en annan häst... Önskar rida främst dressyr och ut i skogen. :)

Sv: Rida och träna före detta galoppör!

Så han är lärd att du sitter upp genom att sätta foten i stigbygeln i alla fall? Det är inte alla, jockeyfolk kastas upp eller hoppar upp från pall. Det kan orsaka bekymmer ibland när de kommer till nya ägare.

I övrigt finns det många trådar på bla galoppforumet, sök där:idea: Använd sökfunktionen och tex "ridhäst".

Sv: Rida och träna före detta galoppör!

Jo, jag sitter upp från pall men sätter foten i stigbygeln! :) Ska titta efter forumet du skriver om. Tack!

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix