Rida och lyssna på mp3

S

silverblom

Är det fler som gör det? eller är det bara jag?:p

Brukar lyssna på mp3 när jag rider i paddocken, det går så segt annars och vi har ingen radio. Men dom andra tycker jag är knäpp:p
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Är det fler som gör det? eller är det bara jag?:p

Brukar lyssna på mp3 när jag rider i paddocken, det går så segt annars och vi har ingen radio. Men dom andra tycker jag är knäpp:p

jag skulle inte göra det...man behöver ha 100% koncentration och uppmärksamhet på hästen, nåt som lätt uteblir med musik i öronen...även om det kanske inte händer så mkt just på ridbanan så...nej jag skulle aldrig komma på tanken tror jag...sjunger hellre själv isåfall haha:)
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Vet några som gör det.
Jag har mp3 på när jag åker skidor (utförs) så varför inte?
Man har ju inte så högt på så man inte hör ngt annat.
/W
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Bra att du inte använder mp3- spelaren vid uteritter! Eller?

Jag skulle aldrig använda min när jag rider, eftersom jag tycker att jag behöver vara till 100% koncentrerad på hästen...
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Aldrig ridit med mp3, hästen skulle ju bli avundsjuk haha! Nä allvarligt talat, det måste väl vara trevligare om man kan prata lite med hästen istället?
Säger jag, som brukar blunda och sjunga själv lite tyst när jag rider på banan. :rofl:
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

jag skulle nog ha svårt att koncentrera mig på hästen om jag samtidigt skulle lyssna på musik. Rider jag på ridbanan så rider jag där för att jobba med hästen. Rider jag ut däremot på en avslappnad ridtur skulle jag kunna tänka mig att ha den med, har dock aldrig gjort det hittlls. (Kan då tillägga att när jag har min MP3 spelare på så använder jag ALLTID bara snäcka i ena örat för att inte gå miste om det skulle hända nåt runtomkrig)
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Jag måste kunna höra allt runtomkring mig när jag rider så jag inte blir överasskad av att hästen helt plötsligt flyger i luften (om det skulle komma en hund etc)
Tror det skulle störa min koncentration oerhört också och dessutom skulle min musiksmak inte stämma överens taktmässigt med hästens gångarter, vilket skulle göra så jag hamnade i otakt.
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

jag har aldrig gjort det själv... Men förstår varför, jag har mycket enklare att koncentrera mig på en uppgift med musik i öronen. har väldigt svårt med koncentrationen...men med musik så brukar jag på något sätt kunna hålla focus lättare. genom att jag "skärmar av" omvärlden, och koncentrerar mig för fullt på det jag håller på med. :) Däremot vet jag inte om jag skulle våga göra det på en utabana/paddock, om hästen skulle bli rädd för ngt (beror väl på vilken häst man rider å). Men i ridhus m stängde dörrar så... :)
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

skulle aldrig göra de hur säker jag än är på hästen osv.. en häst är ett djur och man måste ju ha 100% koncentaration på hästen.. blir lite svårt med musi. men radio kan jag ha på men inte med små hörlurar utan på en sterio. lågt inte specielt högt..
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Jag har precis vunnit en liten hög med CD-skivor, i en fototävling på en annan internetsida. Bilden som vann, är den jag har som avatar... :angel: En av skivorna är "ryttarens sits och balans" från HorseInMind och jag funderade på om den skulle gå att använda till häst på ridbanan. Det skulle ju vara ridinstruktioner bland annat. Men nu har jag suttit här vid datorn och lyssnat en stund och det är avslappningsövningar och risken är stor, att jag kommer trilla av hästryggen, när jag är tillräckligt avslappad. Och då vet jag en viss vit dam som kommer :rofl: , så det ger jag nog sjutton i. :crazy:
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Jag har inte möjlighet att ha någon stereo på ridbanan, med tycker inte att det känns som en bra idé att ha hörlurar när jag rider. Därför har jag funderat på att skaffa små högtalare till min mp3-spelare och fästa dem på sadeln på något vis. Vad tror ni om det?
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Jag har inte möjlighet att ha någon stereo på ridbanan, med tycker inte att det känns som en bra idé att ha hörlurar när jag rider. Därför har jag funderat på att skaffa små högtalare till min mp3-spelare och fästa dem på sadeln på något vis. Vad tror ni om det?
kanske ett alternativ...om inte hästen blir livrädd förstås...
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Är det fler som gör det? eller är det bara jag?:p

Brukar lyssna på mp3 när jag rider i paddocken, det går så segt annars och vi har ingen radio. Men dom andra tycker jag är knäpp:p

Jag har sett flera som använder det, men skulle själv aldrig. Några tjejer i grannstallet rider med det i padocken, och det är jättesvårt att rida samtidigt då de varken hör eller ser med lurarna i man vet inte om de sett eller ens är medveten om en när man rider samtidigt.....:angel:
dessutom tycker jag att man då blir avskärmad från HÄSTEN, det är en HELT annan sak att ha musik från en radio/stereo i ridhuset, då kan man fortfarande ta in intryck och fokusera på hästen.
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Är det fler som gör det? eller är det bara jag?:p

Brukar lyssna på mp3 när jag rider i paddocken, det går så segt annars och vi har ingen radio. Men dom andra tycker jag är knäpp:p

Jag brukar rida ut och lyssna på mp3 samtidigt. Jag rider alltid själv:( så det är ändå ingen som ser mig :P
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

ja har funderat på om jag skulle rida med ipoden. Men ja kan tycka att bara ja har på den när ja mockar eller borstar så känns det som ja liksom inte är närvarande, o de tycker ja känns lite elakt mot hästen på nått vis, vet inte riktigt hur. I vilket fall är det fruktansvärt irriterande o rida i ridhuset/paddocken samtidigt som nån med pluppar i öronen!;)
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

jag rider ibland med mp3, beror på humöret .. men bara på låg volym, så man har det som bakgrundsmusik :)
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

skulle vara mkt roligare att ha vid uteritter :D tänk er.. galoppera på en äng med bra musik i bakgrunden, som i filmer typ ;)
 
Sv: Rida och lyssna på mp3

Jag brukar också lyssna på musik när jag mockar och pysslar i stallet men då är hästen sällan inne. Sen kan jag ha musik när jag hämtar hästen, ryktar osv men sen så fort hästen är sadlad och vi ska ut ur stallet blir det absolut ingen musik. Då vill jag ha full fokus på hästen (av säkerhetsskäl om inte annat :p )
 

Liknande trådar

Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 637
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp