"det finns 5-6 åringar som tom tävlar" Jo, förvisso men då har de förmodligen minst en vuxen som finns med (någon måste ju köra transporten/betala anmälningsavgift mmmm). Det handlar ju inte om man klarar att rida en isis eller inte utan snarare om man har hela kuskapen/ansvaret och förmågan till kunna ta hand om en häst eller inte. Som någon annan skrev, så vore det klokt om det är en vuxen som ska sköta ansvaret och barnet som får vara med och lära sej med hjälp av en vuxen. Jag har också två barn som är 7 och nio år, och har svårt att se att jag skulle låta de ha huvudansvaret för en häst. Barn är spontana och lever här och nu, det finns ju en anledning att man får vänta med att köra moppe tills man är 15, det är ju minst lika farligt att rida ut ensam eller i grupp. Förutom faran för barnets säkerhet, så finns det ju också en häst som ska skötas på ett förnuftigt sätt. Sedan är jag övertygad om att barn kan vara noggranna vara duktiga på att rida mm, men de måste lära sej av ngn. Sedan finns det ju vuxna som inte heller är tillräckligt komptenta för att ta ansvaret för en häst, men det är ju en annan femma.