Rida i stan

T

Triax

Någon som vet om man får rida på en gågata? Hästen räknas ju som ett fordon i trafiken så jag antar att man inte får det, eller?

Sv: Rida i stan

Samtidigt blokerar man ju trafiken om man rider på bilväg... Jag vet faktiskt inte vart man får rida. Kanske cykelvägar? Jag har bara ridit genom bostasområden och då red jag på cykel- och gångväg men det var ju ytterst lite folk. Har även ridit mitt i centrum, men det var till studentbalen så trafiken var ju avstängd :D

Sv: Rida i stan

Polarna fick för sig att de skulle rida in till stan och lussa och frågade om jag ville följa med, men blev lite osäker när de berättade var de skulle rida... gågatan i centrum ( i en väldigt liten stad). Man kanske helt enkelt skulle ringa till polisen och fråga om lov:)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för... 2
Svar
21
· Visningar
2 029
Senast: Magnum
·
Juridik & Ekonomi Vad tycker ni om den nya lagen som gör att kronofogden kan beslagta ditt utlånade fordon, om personen har skulder hos kronofogden? Lagen... 25 26 27
Svar
520
· Visningar
24 114
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 232
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka