Rida i Klippiga bergen

Ragnhild

Trådstartare
Jag har tänkt att slå på stort och åka till USA nästa år och rida. Jag vill INTE fösa kossor utan ha semester och rida turer naturen (eventuellt rida lite lektioner). Jag vill sova i en riktig säng, kunna duscha varje och äta lagad mat (dock inte av mig). Tips emottages!

Sv: Rida i Klippiga bergen

Silvertip Ranch invid/i Yellowstone National Park i Montana!

Eller, jag har aldrig varit där så jag kan ju inte säga egentligen, men min "extrafamilj" har jobbat/jobbar där och det verkar hur fint som helst. Jag vet dock inte riktigt hur det är med standarden, men gissar att det nog ska finnas dusch, detta är en populär Dude Ranch bland många "fina" östkustamerikaner. Det går inte att ta sig dit med bil, men de hämtar upp med häst och vagn vid vägen 12 miles från ranchen. För ett par år sedan berättade en av kockarna att en björn iakttog henne när hon lagade maten över lägerelden på en av turerna (men bara lugn, så länge den kokerskan är där är det ingen fara, hon må vara liten till växten, men inger nog respekt även i björnarna, haha :D).

Jag kan inte hitta någon hemsida till ranchen, just nu, men PM:a mig så kan jag ta reda på kontaktuppgifterna och sådant åt dig!

Jag googalde och hittade denna text:
Would you mind telling me -- were you here in 2010? It was my understanding that Silver Tip Ranch was almost totally destroyed by fire, but it looks almost the same as when I worked there in 1967. Do you have other photos from your visit?
Det kan ju vara förklaringen till att det inte finns någon hemsida.

Ojdå, det var värst. Jag kommer inte ihåg om jag hört något om någon brand där, jag vet bara att verksamheten definitivt fortfarande finns då min vän just sålde ett gäng hästar dit :-), men jag ska fråga honom om kontaktuppgifter!

Hoppsan, redigera: Silvertip är visst ingen verksamhet i den meningen, nu har jag fått höra att det "bara" är ett privat ställe där ägaren byggt upp allt detta med anställda och allt för sina vänners skull!

Det var ju synd för det verkar helt fantastiskt av vad jag hört om det :D

Men, det finns säkert många andra ställen att välja mellan... Här är en länk till en Dude Ranch-organisation http://www.duderanch.org/index.php. Jag minns vi åkte förbi ett par skyltar till Dude rancher i Bob Marshall Wilderness, det ligger inte i faktiska Klippiga Bergen, men det är definitivt mycket berg och ett vackert område, även om jag inte vet något om rancherna där:
970502_10153084410040551_809722235_n.jpg

Hoppas det blir en resa och en riktigt härlig sådan!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 986
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 299
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 596
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar