N
Naggur
Sa att jag minsan skulle rida så länge jag inte hade ont och så länge Naggur orkade bära mig. Men ju längre jag kommer i graviditeten ju räddare blir jag att nått ska hända med min skatt. Min häst är jättesnäll men lite busig, han är ju bara 5 år. men jag har inte åkt av en enda gång på 1,5 år som han är riden. så för några dagar sen sa jag att nu får det vara nog. men så skulle det ridas luciatåg i onsdags, så jag lånade en häst av hon som har stallet. han är en typiskt tur/ridskolehäst. gör aldrig nått och går efter dom andra. men inte i onsdas inte. så fort jag hoppat upp så började han takta och småkicka. å med alla hormoner i kroppen så började man nästan grina. pinsamt, men va fan gör man=) så jag å mamma bytte häst så jag fick rida min Naggur istället. han känner jag ju jättebra och vet vad han gör, när han gör det och det är bara att följa me när han hoppar till. har haft honom i snart 4 år. efter 2 km hade jag ont i ljumskarna och sittbenen. men det va absolut sista gången jag red under graviditeten. jag håller mig till longering och tömkörning resten av tiden. en kompis halkade i trappan å började stortjuta för att man blir så rädd att de ska hända nått.
Jag tycker absolut inte att det är något fel att rida hela graviditeten. men hur klarade ni av det? jag hade dligt samvete nästan dom sista gångerna jag red innan i onsdags, å de va tre-fyra veckor sen.
Jag tycker absolut inte att det är något fel att rida hela graviditeten. men hur klarade ni av det? jag hade dligt samvete nästan dom sista gångerna jag red innan i onsdags, å de va tre-fyra veckor sen.