Rida galopp med halvblod?

H

hgfy

Jag har letat och letat men inget hittat. Jag skulle vilja veta om det finns någonstans man kan komma och rida/träna galopp utan att ha en galoppör? På en riktig bana fast bara för skojs skull liksom.

Min häst ar ett sto född -99, 157 cm i mankhöjd. Hon är 25% arabiskt fullblod, ca. 17% engelskt fullblod och resten halvblod. Hon får inte vara med i arabgalopp, inte i vanlig galopp och inte i ponnygalopp :(

Jag bor vid Ekeby med hästen utanför Kågeröd. Vet någon något ställe, inte alltför långt bort, för mig och min häst? Och kanske våra vänner...)
/Hgfy

Sv: Rida galopp med halvblod?

Om jag inte missminner mig så tror jag att det har ordnats öppen träning på Flyinge.

Jag har letat och letat men inget hittat. Jag skulle vilja veta om det finns någonstans man kan komma och rida/träna galopp utan att ha en galoppör? På en riktig bana fast bara för skojs skull liksom.

Min häst ar ett sto född -99, 157 cm i mankhöjd. Hon är 25% arabiskt fullblod, ca. 17% engelskt fullblod och resten halvblod. Hon får inte vara med i arabgalopp, inte i vanlig galopp och inte i ponnygalopp :(

Jag bor vid Ekeby med hästen utanför Kågeröd. Vet någon något ställe, inte alltför långt bort, för mig och min häst? Och kanske våra vänner...)
/Hgfy

Jägersro har haft ridhästträning men jag vet inte hur det är nu men jag tycker att du ska ringa till dem och säga att ni är flera som är intresserade. Kostar inget att fråga!:angel:

Bornslätt har också haft viss träning uppe hos sig men jag tror att det är mest över hinder och det är kanske inte så intressant.

Annars får du väl ta kontakt med en tränare och skaffa dig en galoppör.;)

Jägersro har haft ridhästträning men jag vet inte hur det är nu men jag tycker att du ska ringa till dem och säga att ni är flera som är intresserade. Kostar inget att fråga!:angel:

Bornslätt har också haft viss träning uppe hos sig men jag tror att det är mest över hinder och det är kanske inte så intressant.

Annars får du väl ta kontakt med en tränare och skaffa dig en galoppör.;)

Haha, nja. Någon riktig jockey hade jag inte tänkt att bli ;) Men bornslätt verkar ganska bra och nära (kollade deras hemsida). Har även hittat ett mindre ställe på Järavallen :D

Bornslätt har med jämna mellanrum "träningstävlingar". Jag har själv varit där 3 gånger, 2 med halvblod och 1 med fullblod :)
Måste säga att det är nog något av det roligaste jag gjort :) Hon som håller i det heter Anna Maria Andersson, och det anordnas träningstävlingar på Jägers med.

Här kan du läsa mer: http://www.ponnyochridhastgalopp.se/

Om du går in på http://www.ponnyochridhastgalopp.se/ så står där när det är ridhästgalopp (både bornslätt och Jägers) och om du lämnar din melj till henne så får du meddelande när det är ngt nytt på gång!

Om man vill ha lite mer kontinuerlig träning så håller Camilla Lindberg i träning på Jägersro varje måndag för de med egen häst, det håller på en bit in i november och kostar 50kr/gång (första gången gratis) eller så kan man skaffa ett terminskort för 470kr!

Hoppas det var till hjälp!

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·
Träning nu ni kära bukefalister får ni något att bita i (flytta gärna tråden om den ligger fel) letar även hästar med liknande beteende och...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: MorvanMorr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar