rida eller inte?

K

knasenknas

min pålla ska tävla dressyr imån, bara en lätt klass, (LC)..undrar vad som är bäst för henne, vila eller ridas, igår klättrade jag ca 15 min...så ska jag låte henne gå och mysa i hagen hela dagen eller ska jag ut å rida? (jag vet att det bara är en jätte lätt tävling, men vill göra det som är bäst för hästen) :banana:

Sv: rida eller inte?

jag brukar rida igenom hästen och känna efter att allt funkar, oavsett om det är en liten lätt tävling eller inte

Sv: rida eller inte?

det beror på hästen. vad den trivs bäst med. ponnyn gick som bäst om hon vilade dagen innan, helst fler dagar. Storhästen mår bra av att röra sig dagen innan, brukar känna igenom honom oså. Du kan ju ut o skritta lite åtminstone, så att den inte blir så stel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama